لینک های دسترسی

Breaking News

غنی در هند: سال سختی در پیشرو داریم


پس از احراز کرسی ریاست جمهوری این نخستین سفر رئیس جمهور غنی به هند است
پس از احراز کرسی ریاست جمهوری این نخستین سفر رئیس جمهور غنی به هند است

رئیس جمهور افغانستان می گوید که کشورش در سال روان مورد توجه تروریزم بین المللی قرار داشته و سال دشواری در پیشرو خواهد داشت.

محمد اشرف غنی در جمعی از افغانهای مقیم هند و محصلان افغان در آن کشور گفت "نا امنی را ما ایجاد نه کردیم، بلکه امسال محور و نوع جنگ فرق کرده است".

افغان های مقیم هند و محصلان در دیدار با رئیس جمهور غنی از مشکلات ویزه گرفته تا نبود مکتب در هند شکایت کردند و نیز خواستار افزایش قونسلگری های افغانستان در هند شدند.

رئیس جمهور غنی در حالیکه وزیر خارجۀ افغانستان نیز حاضر بود به رفع مشکلات آنان وعده سپرد. او گفت "سفارت های بیکار ما را در اروپا بسته کنید تعداد قونسلگری را در اینجا زیاد کنید در لندن ده نفر دارید که قطعاً در سفارت حاضری نمی دهند در همین هفته بسته کنید و پولی شان را در قونسلگری کلکته مصرف کنید".

آقای غنی گفت که مردم افغانستان به پلانهای پنج ساله اعتماد ندارند، او تاکید کرد که باید پلان های صد روزۀ کاری حکومت ساخته شود.

رئیس جمهور غنی با اشاره به برنامۀ عودت مهاجران افغان به کشور شان گفت " امسال سالی نیست که افغانها [مهاجران به کشور شان] برگردند".

هم اکنون حدود ۱۳ هزار محصل افغان مصروف تحصیلات عالی در هند می باشند. آنان به رئیس جمهور شکایت کردند که در توزیع بورسیه ها شفافیت وجود ندارد و محصلات غفغان از مشکلات مالی رنج می برند و معاش شان به وقت پرداخته نمی شود.

رئیس جمهور غنی در نخستین روز سفرش به هند، ساختمان جدید سفارت افغانستان را در هند نیز افتتاح کرد.

XS
SM
MD
LG