لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت به سیلاب‌زدگان فاریاب ۳۵ میلیون افغانی اختصاص داد


ارگ گفته است که رئیس جمهور غنی، امروز پنجشنبه (۲۲ حمل) برای ارزیابی زیان‌های جانی و مالی ناشی از سیلاب‌های اخیر به میمنه مرکز ولایت فاریاب سفر کرده است.

بر بنیاد اعلامیۀ ارگ، رئیس جمهور در این سفر گفته است که به صورت عاجل برای هر خانوادۀ قربانی صدهزار افغانی و برای هر زخمی پنجاه هزار افغانی کمک شود.

همچنان آقای غنی به سیلاب‌زدگان گفته است: "برای اعمار منازل مسکونی و دکاکین ۳۵ میلیون افغانی در اختیار والی فاریاب گذاشته شده است، تا به آنان توزیع گردد".

حکومت افغانستان قرار است که برای دهقانان متضرر از سیلاب، ۳۰۰۰ تُن گندم را توزیع کند.

با ختم فصل زمستان، روزهای نخست بهار بارندگی‌های شدید سبب سیلاب‌های ویران‌گر در شماری ولایات افغانستان به شمول فاریاب شد.

بر اساس گزارش وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، از آغاز فصل بهار تا هفتۀ گذشته، در ده ولایت ۷۱ تن در نتیجۀ سیلاب‌ها کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شده اند.

حشمت بهادری، معاون سخنگوی این وزارت به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که تا اکنون ۱۴ تن در پی سیلاب‌ها مفقود شده اند.

مقام‌ها در فاریاب گفته اند که باران شدید و سیلاب‌ها، به ولسوالی خواجه سبزپوش مردم را بیشتر نسبت به سایر ولسوالی‌های این ولایت، متضرر ساخته است.

سفر رئیس جمهور غنی به فاریاب، هفتادم سفر وی به ولایات افغانستان در چهارونیم سال گذشته است.

آقای غنی، روز چهارشنبه در بیانیۀ تصویری که به مناسب آغاز برنامۀ "حساب‌دهی حکومت به ملت" ایراد کرده بود، گفت که در جریان ریاست جمهوری‌اش، ۶۹ سفر به ولایات داشته است.

مخالفان سیاسی رئیس جمهور غنی، این سفرهای وی را به ولایات، بخشی از کمپاین‌های انتخاباتی می‌دانند.

اما ارگ، این تعبیرها را نادرست خوانده و گفته است که غنی به حیث رئیس جمهور برای درک از وضعیت مردم به این گونه سفرها ضرورت دارد و با انتخابات هیچ ربطی ندارد.

بر بنیاد فهرست کمیسیون انتخابات، به شمول آقای غنی و عبدالله عبدالله، ۱۸ تن در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد استند.

XS
SM
MD
LG