لینک های دسترسی

Breaking News

غنی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران به تهران رفت


رئیس جمهور غنی ساعت ۷ صبح امروز از ولایت هرات راهی تهران شد.
رئیس جمهور غنی ساعت ۷ صبح امروز از ولایت هرات راهی تهران شد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز شنبه به هدف اشتراک در مراسم تحلیف حسن روحانی،به تهران سفر کرد.

حسن روحانی، برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور ایران، امروز در یک مراسم ویژه، تحلیف را به جا می‌آورد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگویان ریاست جمهوری افغانستان، در کنفرانس خبری در ولایت هرات، گفت هدف رئیس جمهور از سفر به ایران، شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی و گفتگو با مقامات ایرانی است.

آقای مرتضوی افزود که دو طرف روی چگونگی مبارزه با مواد مخدر، مسایل مربوط به گمرکات، امنیت، فرهنگ و چگونگی مدیریت آب‌ها گفتگو خواهند کرد.

به گفته سرپرست دفتر سخنگویان ریاست جمهوری افغانستان، پنج کمیته از جانب افغانستان و پنج کمیته از جانب ایران روی مسایل یاد شده، گتفگو خواهند کرد.

پیش از این، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ساخت بندهای آب در افغانستان را نگران کننده خوانده و گفته بود که کشورش نمی‌تواند در این مورد بی تفاوت بماند.

در همین حال آقای مرتضوی، گفت احداث بندها و مدیریت آب‌ها از سیاست‌های رئیس جمهورغنی و حکومت وحدت ملی است و آنان برای انجام این کار، حاضر به دادن هر نوع قربانی اند.

آقای مرتضوی، از کشورهای منطقه خواستار تنظیم روابط شان به گونۀ دولت محور شد و گفت که کشورهای منطقه با دولت افغانستان رابطه برقرار نمایند.

سفر رئیس جمهور غنی به هرات

محمد اشرف غنی، رئیس ‌جمهور افغانستان عصر روز جمعه در راس یک هیات بلند رتبه به هدف غم شریکی با خانواده‌های قربانیان حملۀ تروریستی بر مسجد جوادیه ولایت هرات و بررسی وضعیت امنیتی حوزه جنوب غرب وارد ولایت هرات شد.

بازمانده‌گان قربانیان این حملۀ تروریستی در دیدار با رئیس جمهورغنی، خواستار تأمین امنیت ولایت هرات و مجازات مسؤولان امنیتی که در انجام وظیفه و تامین امنیت نمازگزاران مسجد جوادیه، غفلت کرده اند، شدند.

رئیس جمهورغنی، از باشندگان ولایت هرات، خواست که در جریان دو هفته آینده طرح‌های پیشنهادی شان را جهت تامین امنیت مساجد و مراکز دینی در این ولایت، به ارگ ریاست جمهوری ارائه کنند، تا مورد بررسی قرار گیرد.

هم‌چنان رئیس جمهور غنی، در دیدار با مقامات قول اردوی ۲۰۷ ظفر، در مورد بهبود وضعیت امنیتی در حوزه جنوب غرب، گفتگو کرد.

XS
SM
MD
LG