لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهورغنی امنیت کندهار را مطمئن خواند


رئیس جمهور غنی به زیارت خرقۀ شریف در شهر کندهار نیز رفت.
رئیس جمهور غنی به زیارت خرقۀ شریف در شهر کندهار نیز رفت.

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای بررسی و گفتگو روی اوضاع ولایت کندهار با مقامات محلی آن ولایت، بزرگان قومی و متنفذین محلی امروز چهارشنبه (۱۴ دلو) در رأس یک هیأت به این ولایت سفر کرد.

رئیس جمهور غنی در سخنرانی‌اش در جمع بزرگان قومی، عالمان دینی و متنفذین کندهاری، در تالار کنفرانس‌های این ولایت از وضعیت امنیتی کندهار ستایش کرد و گفت که به دلیل وضعیت قناعت‌بخش امنیتی، خواست‌های باشنده‌گان این ولایت بنیاد اقتصادی دارد.

رئیس جمهور به پاسخ خواست‌های بزرگان قومی کندهار به آنان در بخش‌های برق، سرک، فابریکه نساجی و تکمیل ساختمان جامعه عمر تعهد سپرد. وی گفت طوری که به شاروالان کابل و هرات برای عملی‌شدن پروژه‌های توسعه‌یی فراهم‌سازی قرضه را وعده کرده است، همان‌گونه به شهر کندهار هم این زمینه را فراهم خواهد کرد.

رئیس جمهور غنی ساعت ده امروز چهارشنبه به کندهار رسید. خبرنگار محلی صدای امریکا در کندهار می‌گوید که رئیس جمهور به مقام ولایت با یک هلیکوپتر آمد و به زیارت خرقۀ شریف به شهر کندهار رفت.

مقامات محلی کندهار می‌گویند رئیس جمهور از نزدیک با اعضای خانوادۀ کسانی که در حملۀ تهاجمی و انتحاری که در ماه قوس بالای میدان هوایی جان باختند، نیز دیدار می‌کند.

در این حملۀ گروهی، بیش از ۵۰ تن که شامل نظامیان، زنان و کودکان بودند، کشته شدند و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG