لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ سفر اش را به لندن لغو کرد


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، سفر از قبل پلان شدۀ خود را به لندن، پایتخت بریتانیا لغو کرد.

آقای ترمپ قرار بود در اواخر ماه فبروری ۲۰۱۸ به لندن سفر کند و در آنجا سفارت تازه اعمار شدۀ ایالات متحده را که به ارزش بیش از یک میلیارد دالر ساخته شده است، افتتاح کند. علاوه بر آن، قرار بود رئیس جمهور ترمپ با تریسا می، صدراعظم بریتانیا، ملاقات کند.

آقای ترمپ ناوقت پنجشنبه شب با نشر یک پیام در صفحۀ تویتر اش گفته است که او به دلیلی سفرش را به لندن لغو کرده است، که علاقه ای به ادارۀ باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ندارد.

آقای ترمپ در این پیام همچنین گفته است که ادارۀ رئیس جمهور اوباما سفارت قبلی امریکا در لندن را که به گفتۀ او در بهترین موقعیت قرار داشت، به ارزش ناچیز به فروش رساند و در عوض در یک محل "بی سر و صدا" به ارزش ۱.۲ میلیارد دالر، سفارت جدید احداث کرد. رئیس جمهور ترمپ سفارت جدید ایالات متحده در لندن را به مثابۀ "معاملۀ بد" عنوان کرد.

اما در ویب سایت سفارت ایالات متحده مستقر در لندن آمده است که حکومت امریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی محل جدید سفارت امریکا در لندن را خریداری کرد—یعنی قبل از اینکه باراک اوباما در جنوری ۲۰۰۹ میلادی به قصر سفید برسد.

اما رسانه های بریتانیایی گزارش داده اند که یکی از دلایل لغو سفر رئیس جمهور ایالات متحده به لندن، نا رضایتی آقای ترمپ، نبود سر و صدا در مورد سفرش است و در عین حال رئیس جمهور ترمپ قادر نخواهد بود با ملکۀ بریتانیا ملاقات کند.

XS
SM
MD
LG