لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ بودجۀ نظامي را بیشتر، کمک های خارجی را کمتر می سازد


آرشیف: رئیس جمهور ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی اش تعهد کرده بود تا قوت نظامی امریکا را تقویت کند
آرشیف: رئیس جمهور ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی اش تعهد کرده بود تا قوت نظامی امریکا را تقویت کند

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز دو شنبه خواهان افزایش ده در صدی مصارف نظامی امریکا شد.

مقام امریکايی گفته اند که در مصارف نظامی این کشور ۵۴ میلیارد دالر افزایش می آید.

آقای ترمپ که با والیان ایالت های ایالات متحده در قصر سفید صحبت می کرد گفت که زنان و مردان که در اردوی امریکا خدمت می کنند، باید به تجهیزاتی دسترسی داشته باشند که به آن نیاز دارند.

آقای ترمپ همچنین گفت که ایالات متحده باید "بار دیگر برنده شدن در جنگ را آغاز کند". او، اما، در مورد اینکه منظورش کدام جنگ است توضیحاتی ارائه نکرد.

رئیس جمهور ایالات متحده از دوران جوانی خود یاد کرد که پس از جنگ جهانی دوم، کشورش هیچگاهی بازندۀ جنگ نبود، اما تاکید کرد که "حال ما هیچگاهی برندۀ جنگ نیستیم. ما جنگ نمی کنیم که برندۀ آن شویم. بنا بر این، یا به جنگ می رویم که برندۀ آن شویم یا ابداً جنگ نمی کنیم".

آقای ترمپ همچنین گفت که جزئیات مصارف نظامی خود را روز سه شنبه در جریان سخنرانی اش در کانگرس ایالات متحده بیان خواهد کرد. اما تاکید کرد که بخش اعظم بودجۀ پنتاگون صرف مصارف "باز سازی اردوی خستۀ ایالات متحدۀ امریکا است که نسبت به هر وقت دیگر، به آن بیشترین نیاز را داریم".

در عین حال، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که ادارۀ وی در صدد صرفه جویی در مصارف نظامی خواهد بود. آقای ترمپ گفت که ادارۀ وی توانست تا ۷۲۵ میلیون دالر را در ساخت جت های جنگی اف-۳۵ کاهش دهد.

مقام های امریکایی گفته اند که افزایش مصارف نظامی امریکا موجب می شود تا مصارف غیر نظامی در امریکا و کمک های ایالات متحده برای سایر کشور ها، کاهش یابد.

از لحاظ مصارف نظامی، تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی، بودجۀ نظامی ایالات متحده به ۵۹۸ میلیارد دالر رسید و این رقم بیشتر از بودجه نظامی هفت کشوری است که پس از امریکا، بیشترین مصارف نظامی را دارند که شامل چین، روسیه، عربستان سعودی، فرانسه، جاپان، بریتانیا و هند می باشد. مجموعۀ مصارف نظامی این هفت کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی، به ۵۶۷ میلیارد دالر امریکایی می رسید.

بارک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، در سال ۲۰۱۶ میلادی، خواهان ۶۲۵ میلیارد بودجه اختیاری برای اردوی امریکا شد که شامل ۵۱ میلیارد دالر تمویل مصارف جنگی در کشور های مثل افغانستان و عراق می گردد.

XS
SM
MD
LG