لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به چین: به تهدید کوریای شمالی باید رسیدگی شود


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین ملاقات کرد
دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین ملاقات کرد

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در ملاقات اش با رئیس جمهوری چین به او گفت که باید درباره تهدید کوریای شمالی اقدامی جدی صورت بگیرد.

رئیس جمهور ترمپ و شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، در حاشیه دوازدهمین اجلاس سران گروه ۲۰ با هم ملاقات کردند و قضیه کوریای شمالی یکی از موضاعات جدی رهبران دو کشور بود.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش می دهد که آقای ترمپ در این ملاقات از رئیس جمهور چین به خاطر اقدامات او در قبال کوریای شمالی قدردانی کرد و گفت "باید درباره کوریای شمالی اقدامی صورت بگیرد."

قدردانی از رئیس جمهور چین یک روز پس از آن صورت گرفت که آقای ترمپ روز جمعه در صفحۀ تویتر خود از عدم اقدام چین در قبال کوریای شمالی شکایت کرد.

آقای ترمپ در پیام تویتر خود نوشت که "تجارت میان چین و کوریای شمالی در ربع اول سال ۴۰ درصد افزایش یافت. این هم از همکاری چین با ما. اما یک امتحان باید کردیم!"

پس از ملاقات با همتای چینی خود، آقای ترمپ در صفحۀ تویتر خود نوشت که با رئیس جمهور چین در مورد تجارت کوریای شمالی، گفتگو های "عالی" داشته است.

آزمایشات میزایل بالستیک میان برد و قاره پیما کوریای شمالی که توانایی انتقال کلاهک هسته ای را دارد، موجب خشم مقامات ایالات متحده به خصوص رئیس جمهور آن کشور شده است.

میزایل بالستیک کوریای شمالی قادر است ۵۵۰۰ کیلومتر فاصله را طی کند و قادر است مناطق شمال غربی امریکا را هدف قرار بدهد
میزایل بالستیک کوریای شمالی قادر است ۵۵۰۰ کیلومتر فاصله را طی کند و قادر است مناطق شمال غربی امریکا را هدف قرار بدهد

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که رئیس جمهور ترمپ روز شنبه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ گفت که مهار کردن برنامۀ هسته ای کوریایی شمالی مستلزم زمان است، اما اصرا کرد که ایالات متحده و چین به صورت مشترک از عهدۀ آن بر خواهند آمد.

قبل بر این، آقای ترمپ حین ملاقات با شینزو آبی، صدراعظم جاپان، گفته بود که واشنگتن و توکیو باید در برابر تهدید کوریای شمالی رسیدگی کنند.

رهبران ایالات متحده، کوریای جنوبی و جاپان همه نیز روز جمعه بار دیگر تعهد کردند تا به تلاش های شان در جهت خلع کردن کوریای شمالی از داشتن سلاح هسته ای ادامه خواهند داد و پیونگ یانگ را وا خواهند داشت تا آزمایش میزایل های بالستیک خود را متوقف کند.

پیش از این، نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در ملل متحد، هشدار داده بود که آزمایش میزایل های بالستیک توسط کوریای شمالی احتمال "راه حل دیپلوماتیک" را مسدود می کند. خانم هیلی همچنین گفت که ایالات متحده در روز های آینده وضع تعزیرات جدید را بر ضد کوریای شمالی به شورای امنیت پیشنهاد خواهد کرد.

تعزیرات تازۀ که قرار است بر کوریای شمالی وضع گردد شامل محدودیت تیل و سایر منابع انرژی به برنامه های نظامی کوریای شمالی، اعمال وضع محدودیت به ترافیک هوایی و دریایی آن کشور و اقدامات بیشتر به منظور حسابده ساختن مقامات ارشد آن کشور می شود.

سفیر ایالات متحده در ملل متحد همچنین گفته است که واشنگتن مایل است تا روابط تجارتی خود را با آنعده از کشور های که از فیصله نامه های شورای امنیت در قسمت تجارت با کوریای شمالی تخطی می کند، قطع کند.

اظهارات خانم هیلی در حالی صورت گرفت که در این اواخر، ایالات متحده،یکی از بانک های چین را به خاطر همکاری پنهانی با کوریای شمالی در فهرست سیاه قرار داد و یک شرکت حمل‌ونقل و دو شهروند چینی را نیز به خاطر تسهیل فعالیت های غیرقانونی کوریای شمالی جریمه کرده است.

کوریای شمالی سه شنبه گذشته میزایل بالستیک قاهره پیمای خود را موفقانه آزمایش کرد، میزایل که قادر است کلاهک هسته ای را با خود انتقال بدهد.

مقامات نظامی ایالات متحده تخمین می کنند که میزایل آزمایش شدۀ کوریای شمالی قادر است ۵۵۰۰ کیلومتر فاصله را طی کند و به این ترتیب می تواند مناطق شمال غربی امریکا را هدف قرار بدهد.

XS
SM
MD
LG