لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید ارگ بر ممنوعیت فعالیت های سیاسی منسوبین عدلی و قضایی، امنیتی و دفاعی


ارگ ریاست جمهوری بر فرمانی که در مورد ممنوعیت فعالیت سیاسی کارمندان عدلی و قضایی و امنیتی و دفاعی صادر شده بود تاکید میکند.
ارگ ریاست جمهوری بر فرمانی که در مورد ممنوعیت فعالیت سیاسی کارمندان عدلی و قضایی و امنیتی و دفاعی صادر شده بود تاکید میکند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان فرمان ممنوعیت فعالیت سیاسی مامورین و منسوبین عدلی و قضایی و امنیتی و دفاعی را بار دیگر با رسانه ها شریک ساخت.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با صدور حکمی، فعالیت سیاسی قضات، څارنوالان، صاحب منصبان نیروهای مسلح، پولیس، امنیت ملی و ادارات دارای تشکیلات مشابه را ممنوع کرده است.

نجیب الله آزاد، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صحبت با رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، بربنیاد این حکم رئیس جمهور، اگر مأمورین و منسوبین نهادهای عدلی و قضایی، امنیتی و دفاعی، عضویت حزب و یا جریان سیاسی را دارند، باید به گونۀ رسمی خواستار انصراف عضویت شوند.

آقای آزاد، گفت "منسوبین و مأمورین ادارات عدلی و قضایی یعنی ستره محکمه و لوی څارنوالان و ادارات امنیتی و دفاعی یعنی وزارت خانه‌های امور داخله و دفاع ملی و ریاست امنیت ملی می‌باشند، نمی‌توانند عضویت احزاب سیاسی را داشته باشند و یا هم در تظاهرات، اجتماعات، اعتصابات و یا جلسات اشتراک کنند".

بربنیاد این فرمان، در صورتی که مأمورین و منسوبین نهادهای عدلی و قضایی و امنیتی و دفاعی عضو در حزب و یا جریان سیاسی، از عضویت منصرف نشوند، مورد پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت و از وظایف شان برکنار خواهند شد.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، گفت افرادی که از این فرمان تخلف ورزند، مورد پیگیرد قانونی قرار گرفته، از وظایف شان برکنار می‌شوند و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می‌گردند.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت، رئیس جمهورغنی این فرمان را حدود شش ماه قبل، صادر کرده بود؛ اما به تازه‌گی با رسانه‌ها شریک ساخته شده است.

هم‌چنان مأمورین ادارات دولتی ملکی شامل این حکم نمی‌شوند.

XS
SM
MD
LG