لینک های دسترسی

Breaking News

سایره شکیب: در مبارزه با فساد، زن ها بهتر از مرد ها اند


سایره شکیب
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:44 0:00

گزارش ویدیویی

سایره شکیب ولسوال خواجه دو کوه ولایت جوزجان میگوید که زنان در مبارزه با فساد اداری و شیوه حکومت داری بهتر از مرد ها اند.

سایره شکیب ولسوال خواجه دو کوه حدود دو ماه پیش از طریق رقابت آزاد به این پست انتخاب شد. او می گوید که با آمدنش به این منطقه به حیث ولسوال با استقبال بی سابقۀ مردم روبرو شده است.

سایره شکیب میگوید که فساد اداری در افغانستان به اوج رسیده است. او می افزاید: "مردم از این خوش بودند که زنان از فساد اداری دور اند و صادقانه میتوانند به مردم خدمت کنند و از سوی دیگر به این خوش بودند که یک خانم در راس قرار گرفته و میتواند از دل و جان کار کند."

در افغانستان به طور معمول وسنتی، ولسوالی ها از سوی مردان رهبری میشود. خانم شکیب موثریت زنان ها را به حیث ولسوال بیشتر از مرد ها می داند. او می گوید: "زنان ها بیشتر تلاش میکنند کار کنند و خودرا به جامعه ثابت سازند."

رهبری یک ولسوالی برای سایر شکیب با تهدید هایی نیز همراه بوده است. خانم شکیب با اشاره به دشواری های که پیش رو دارد می گوید که آماده است با هر گونه مشکلات مبارزه کند.

خانم شکیب یک برادر و همسر خود را در دوران رژیم طالبان از دست داده است. او میگوید که افزون براین کار که از حمایت خانواده اش برای انجام این وظیفه بر خوردار است، سرپرستی خانواده اش را نیزبهعهده دارد.

سایره شکیب در کنار مبارزه با خشونت در برابر زنان، عملی کردن ماستر پلان شهری و همچنان گسترش برنامه های تعلیم و تربیه را از مهم ترین برنامه های کاری خود می خواند.

ولسوال خواجه دو کوه می گوید: "چرا ما یک افغانستان عزیز و مستقل را نسازیم چرا ما دست به دست هم ندهیم . همه از جنگ خسته و پریشان شده اند."

عبدالحمید یکی از بزرگان ولسوالی خواجه دوکوه از آمدن سایره شکیب به حیث ولسوال این منطقه استقبال مینماید. او می افزاید که توجه دولت مرکزی و ولایتی برای مردم امیدوار کننده است.

ولسوالی خواجه دوکوه دارای سی و دو قریه و ۳۷ هزار نفوس است. به گفته خانم شکیب در حال حاضر بازسای در این ولسوالی در درجه صفر قرار دارد. او در صحبتش با تلویزیون آشنا، توجه جدی جامعه جهانی وحکومت افغانستان را به بازسازی این ولسوالی جلب میکند.

سایره شکیب یک بار برای احراز کرسی ولسی جرگه کاندید بود و در ریاست خارجه مزارشریف و همچنان در ولسی جرگه به حیث کارمند اجرای وظیفه نموده است.
XS
SM
MD
LG