لینک های دسترسی

Breaking News

سومین روز اعتراضات افغان ها درپی بی حرمتی به متون مذهبی


سومین روز اعتراضات افغان ها درپی بی حرمتی به متون مذهبی
سومین روز اعتراضات افغان ها درپی بی حرمتی به متون مذهبی

کابل و شماری از ولایات برای سومین روز شاهد مظاهراتی بود که بر علیه آنچه سوزاندن غیرعمدی نسخه های قرآن در پایگاه بگرام خوانده شده، صورت گرفت.

در ادامه تظاهرات خشمگین در نقاط مختلف افغانستان، به روز پنجشنبه یک فردی که یونیفوم اردوی ملی افغان را بتن داشت دو سرباز ایتلاف را به ضرب گلوله از پا در آورد.

این حادثه به روز پنجشنبه در خارج یک پایگاه نظامی در ولایت ننگرهار صورت گرفت.

تا اکنون واضح نیست که آیا کشته شدن دو سرباز ایتلاف به آن مظاهرات مرتبط می باشد و یا خیر.

از زمانیکه تظاهرات به روز سه شنبه آغاز گردید ، درگیری ها میان نیرو های افغان و احتجاج کنندگان کم از کم 13 کشته برجا گذاشت.

وزارت داخلۀ افغانستان با انتشار اعلامیه یی از نیرو های امنیتی کشور تقاضا نموده است تا در برابر تظاهر کنندگان ازحوصله مندی کار گرفته و از جان و مال مردم حفاظت کنند. اعلامیه همچنان مردم را نیز به آرامش دعوت نموده است.

درهمین حال، هیات دولت افغانستان که برای تحقیق درباره حادثه سوزانیدن نسخه های قرآن در پایگاه بگرام موظف شده بود، از مردم خواسته است تا آرامش و ثبات را حفظ کنند.

این هیات گفته است مقامات ناتو به درخواست به عدالت کشانیدن افراد مسوول این رویداد توافق نموده اند.

در یک اعلامیه مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان گفته شده، هیات همچنان از حکومت افغانستان خواسته تا از جوانان اردوی ملی و کسانیکه در برابر این حادثه حساسیت نشان دادند و از حریق شدن تعداد بیشتر کتاب های دینی و قرآن عظیم الشان جلوگیری نمودند، رسماً تقدیر نماید.

XS
SM
MD
LG