لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان؛ عاملان قتل هفت کارگر بامیانی در ننگرهار را مجازات کنید


شماری از باشندگان ولایت بامیان در یک گردهمایی اعتراضی خواهان به کیفر رسیدن عاملان حادثۀ اخیر در ولسوالی سرخ‌رود ولایت ننگرهار شده اند.

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار سه روز پیش گفتند که افراد مسلح ناشناس هفت کارگر یک معدن را که تمامی آنان باشندگان بامیان بودند در ولسوالی سرخ‌رود این ولایت با ضرب گلوله کشته اند.

معترضان در بامیان امروز ششم مارچ (۱۶ حوت) حکومت افغانستان را در تامین امنیت غیرنظامیان در این کشور به کوتاهی متهم کرده و خواهان توجه جدی در این راستا شده اند.

عبدالرحمن شهیدانی، نماینده پیشین بامیان در ولسی جرگۀ افغانستان و یکی از معترضان گفت: "تامین امنیت جان و مال شهروندان از وظایف نخستین حکومت است، اما حکومت ...در این مورد ناکام بوده است."

معترضان هشدار دادند که اگر به خواسته‌های شان رسیده‌گی نشود، دامنهٔ اعتراضات خود را گسترش خواهند داد.

عبدالله شایگان، یکی از معترضان دیگر از نهادهای حقوق‌بشر خواستار بررسی همه جانبه و بی‌طرفانهٔ رویداد جان باختن هفت کارگر بامیانی در ولسوالی سرخ‌رود ننگرهار شد.

معترضان بامیانی همچنان با نشر قطعنامۀ از حکومت افغانستان خواستند که مسوولان محلی و امنیتی ولسوالی سرخ‌رود ولایت ننگرهار را به دلیل ناتوانی در تامین امنیت کارگران معدن گج برکنار و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کند.

پیش از این مقام‌های محلی ننگرهار گفته بودند که در پیوند به قتل این کارگران در این ولایت، چهار نفر بازداشت شده و تحقیقات در این مورد جریان دارد، اما بستگان قربانیان در بامیان ادعا دارند که تا اکنون هیچ فردی در پیوند به این حادثه بازداشت نشده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG