لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان شاهراه کابل – شمال را در بغلان بستند


ده‌ها تن از وابستگان منسوبین پولیس کندک شاهراه که دیشب در جاده سمنگان کشته شدند؛ به رسم اعتراض کرده و شاهراه کابل – شمال و کابل – شمال‌شرق را به روی ترافیک بستند.

معترضان اجساد منسوبین پولیس را به چوک شهر پلخمری گذاشته و مسؤولین بغلان را در هماهنگی و مدیریت امنیت به بی‌کفایتی متهم کردند.

باسط یکی از خانواده‌های سربازان جان‌باخته مسؤولیت کشته‌شدن سربازان کندک شاهراه را به دوش دولت انداخت.

او مدعی شد: "نیروهای مؤظف پوسته مشهور به تپه سمنت با فیر توپ دی‌سی پوسته نیروهای شاهراه را می‌زنند و این سربازان را که برای تامین امنیت شب روز در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند، به شهادت می‌رسانند. خود دولت مسؤول است، تا زمانی که عاملین‌اش محاکمه نشود ما جنازه‌ها را دفن نمی‌کنیم".

اما؛ عبدالحی نعمتی، والی بغلان در صحبت به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که قبل از وقوع این رویداد، به نیروهای امنیتی گفته شده بود که در آن پوسته مخالفین مستقر اند.

والی بغلان افزود: "شب جنگ بود بالای پوسته های طرف جاده سمنگان از دوازده ونیم شب تا صبح، نفرهای ما که آنها شهید شده هستند، هیچ اثری نیست که توسط دولت شهید شده باشند، این کار تحقیق می‌خواهد، ما با نفرها صحبت کردیم که بالای هر کسی که ادعا دارد، هیأت تعیین می‌شود که تحقیقات کنند، هنوز ثبت نیست ما به آنها به تماس استیم که راه را رها کنند".

درهمین حال ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان گروه طالبان در پیامی به رسانه‌ها ادعا کرده است که دیشب جنگجویان این گروه، برعلاوۀ تصرف سه پوسته امنیتی در چشمه شیر واقع در مسیر پلخمری – مزارشریف، هشت منسوب امنیتی را کشته و سه تن دیگر را زخمی کرده اند.

اما این ادعا را مقام‌های امنیتی تأیید نکرده اند.

XS
SM
MD
LG