لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان دروازه مقام ولایت هرات را بستند


این تظاهرات در هرات برای دومین روز راه اندازی شده است
این تظاهرات در هرات برای دومین روز راه اندازی شده است

صدها تن از باشندگان ولایت هرات روز یکشنبه با انتقال جسد شیخ جعفر توکلی، به مقابل ساختمان کار والی هرات، برای دومین روز مظاهره کردند.

این افراد با مسدود کردن دروازه ورودی مقام ولایت هرات؛ نماز جنازه این عالم دین را برپا داشتند و با صدور اعلامیه‌ای از رئیس جمهور غنی، خواستند تا با تعیین کمیسیونی حقیقت یاب عاملان قتل‌های زنجیره‌یی علما را در این ولایت، شناسایی و مقام هایی را که نیز به سهل انگاری در تامین امنیت جان شهروندان متهم استند، مجازات کند.

محمد آصف رحیمی، والی هرات و مولوی خداداد صالح، رئیس علمای حوزه غرب افغانستان نیز در بین مردم حضور یافتند و گفتند که دست‌های بیگانه با قتل عالمان دینی و مذهبی نمی‌توانند در بین اقوام مختلف در این ولایت نفاق ایجاد کنند.

مظاهره چیان بعد از ادای نماز جنازه و خوانش اعلامیه شان، در یک راهپیمایی جسد شیخ جعفر توکلی، را تا محل تدفین آن همراهی کردند.

تظاهرات مردم هرات به دنبال آن واقع شد که شام روز جمعه افراد مسلح ناشناس شیخ جعفر توکلی، یک تن ازعلمای شیعه مذهب و صاحب امتیاز رادیوی محلی حکمت را هنگام بازگشت از مسجد به سوی خانه‌اش در ناحیه پنجم شهرهرات، با ضرب گلوله کشتند.

XS
SM
MD
LG