لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان میدان‌وردک شاهراه‌ها را دوباره باز کردند


مقام‌های محلی میدان وردک تأیید کردند که معترضان در این ولایت شاهراه‌های کابل – کندهار و کابل – بامیان را حوالی ساعت ۸:۰۰ دیشب، به روی ترافیک باز کردند.

صبح روز گذشته صدها تن از باشندگان ولایت میدان‌وردک خواستار ایجاد پوهنتون دولتی در مرکز این ولایت، مشارکت سیاسی اقوام در حکومت و ذکر "ولایت میدان‌وردک" در مکاتبات رسمی حکومتی توسط نهادهای حکومتی این ولایت شدند.

عبدالرحمان منگل، سخنگوی والی میدان‌وردک، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت: "روز گذشته ۱۷ تن از معترضین با حنیف اتمر، مشاور صاحب شورای امنیت دیدار کرده و از معترضین وقت خواسته و حوالی ساعت ۸:۰۰ شب گذشته شاهراه به روی ترافیک باز شد".

معترضان نیز دیدار با آقای اتمر، را تأیید کردند. به گفتۀ معترضان، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان تمام خواست‌های آنان را پذیرفته است.

شریف‌الله هوتک، عضو شورای ولایتی میدان وردک به رادیو آشنا_صدای امریکا گفت: "خواسته‌های ما پذیرفته شده و هردو شاهراه فعلأ باز است؛ اما تحصن ما ادامه دارد، تا زمانی که خواسته‌های ما از سوی حکومت برآورده شود".

روز گذشته معترضان در میدان وردک پس از بستن هردو شاهراه کابل – کندهار و کابل – بامیان، خواستار مذاکره مستقیم با رئیس جمهور غنی، شده بودند.

شرکت‌های ترانسپورتی مسافربری نیز بازشدن شاهراه‌های مواصلاتی نمبر۱ و نمبر۲ را در مرکز میدان شهر تأیید کرده اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG