لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات در ایالات متحده وارد ششمین روز شد 


اعتراض کنندگان خشمگین در ایالات متحده برای ششمین روز در جاده‌ٔ های شهرها به تظاهرات پرداخته و خواستار تغییر شدند.

تظاهرات پس از آن آغاز شد که جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست یک ساعت پس از توقیف توسط دیریک شاووین، افسر پولیس سفیدپوست جان باخت. جورج فلوید به استفاده از پول جعلی در یک فروشگاه مظنون بود.

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است نشان می‌دهد که افسر پولیس در هنگام بازداشت، زانویش را برای چندین دقیقۀ پیهم بر گردن فلوید فشار می‌دهد و مظنون می‌گوید که "نفس کشیده نمی‌توانم".

تظاهرات در اکثر ایالت‌های امریکا به خشونت گراییده؛ اعتراض کنندگان دست به آتش‌زدن ساختمان‌ها و موترهای دولتی زده و در این جریان شماری از فروشگاه‌ها غارت شده است.

برای جلوگیری از خشونت‌های بیشتر در برخی از شهرها قیود بر گشت و گذار نافذ شده و نیروهای گارد ملی به شهرهای مینیاپولس و سنت پال ایالت منیسوتا مستقر شده اند؛ جاییکه تظاهرات در آن آغاز و به خشونت گرایید.

شهرهای لاس انجلس، شیکاگو، میامی، دیترویت و فلادلفیا در میان تقریباً ۴۰ شهری است که اعتراضات پس از تاریکی هوا در آن منع شده است. در ایالت‌های تکزاس و ورجینیا حالت اضطرار اعلام شده است.

پولیس در اکثریت شهر‌ها به شمول واشگتن دی سی برای متفرق کردن اعتراض کنندگان از گاز اشک آور و مرمی های رابری استفاده کرده است.

مظاهره کنندگان در نزدیکی قصر سفید، شعار های "نه عدالت نه صلح و نه پولیس نژادپرست" را سر دادند.

dc protests
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:04:29 0:00

در شهر واشنگتن دی سی قیود شب‌گردی نافذ شده است و گارد ملی به منظور کمک با پولیس توظیف شده است. نیروهای گارد ملی نقش نیروهای احتیاط را دارند که در زمان نیاز به انجام وظیفه فراخوانده می‌شوند.

با آنهم، پس از نیمه شب، در چندین ساحه در نزدیکی قصر سفید آتش‌سوزی‌ها مشاهده شده و معترضان خشمگین برخی آبده‌ها ها را در شهر واشنگتن دی سی ویران کرده اند.

دیریک شاوون، افسر پولیس به اتهام قتل جورج فلوید بازداشت شده است.

اسوشیتدپرس گزارش داده است که در جریان تظاهرات، پولیس حد اقل ۴۴۰۰ نفر را بازداشت کرده است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده گفته است که اداره‌ٔ‌ او همیشه در مقابل خشونت، آشوب و بی‌نظمی خواهد ایستاد. او گفت که از اعتراض‌کنندگان صلح آمیز، شهروندان مطیع قانون و خانواده جورج فلوید حمایت می‌کند.

XS
SM
MD
LG