لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین به خاطر ابتلای نزدیکانش به کووید۱۹ قرنطین می‌شود


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به خاطر شیوع کروناویروس در حلقۀ نزدیک به وی، به قرنطین خود خواسته می‌رود.

دفتر ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه ۱۴ سپتمبر (۲۳ سنبله) ضمن بیان این مطلب گفته است که تا کنون آزمایش کووید۱۹ رییس جمهور پوتین منفی بوده است.

کرملین گفته است که آقای پوتین هر دو دوز واکسین روسی کووید۱۹ (سپوتنیک V) را گرفته است و آخرین دوز این واکسین را در ماه اپریل دریافت کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که پوتین "کاملاً صحتمند" است، اما به دلیل داشتن تماس با کسی که اکنون مبتلا به کووید۱۹ است، خودش خواسته است در تجرید باشد.

آقای پسکوف نگفت که کدام مقام‌های کرملین به کووید۱۹ مبتلا شده اند. او همچنین نگفت که آقای پوتین برای چه مدتی در تجرید خواهد بود، اما با اطمینان گفت که رییس جمهور مثل معمول به کارش ادامه خواهد داد.

آقای پوتین روز دوشنبه در چندین رویداد، افزون بر دیدار با ورزشکاران پارالمپیک روسیه، در تمرینات نظامی هماهنگ با بلاروس شرکت کرده و نیز با بشارالاسد، رییس جمهور روسیه ملاقات کرده بود.

آقای پوتین به ورزشکاران روسی گفت: "باید ببینیم که واقعاً چه اتفاقی افتاده است. فکر کنم که خود را به زودی قرنطین خواهم کرد. شمار زیاد مردمان اطرافم بیمار اند."

در پاسخ به این پرسش که آقای پوتین با آنکه تصمیم داشت به قرنطین برود، چرا در محافل و مراسم شرکت کرد، سخنگوی کرملین گفت که تصمیم رفتن به قرنطین و شرکت در مراسم همه پس از تکمیل آزمایشات طبی صورت گرفت و به گفتۀ وی در مراسم روز دوشنبه "صحت هیچ کسی به مخاطره نیفتاده است."

شمار واقعات مثبت کروناویروس در روسیه در هفته‌های اخیر به حدود ۱۸ هزار واقعه در روز و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در آن کشور حدود ۸۰۰ مورد در روز است که بلندترین میزان ابتلا و مرگ و میر را از زمان شیوع همه‌گیری کووید۱۹ نشان می‌دهد.

نیروی ویژۀ کاری کروناویروس در روسیه گزارش داده است که تا کنون بیش از ۷.۱ میلیون نفر در آن کشور به کووید۱۹ مبتلا شده و افزون بر ۱۹۴ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند. با اینحال گمان می‌رود که میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در روسیه به مراتب بلندتر ازآمار رسمی باشد.

XS
SM
MD
LG