لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: هیچ سرباز روسی در اوکراین نمی جنگد


رئیس جمهور پوتین از ایالات متحده انتقاد کرد که با روسیه منحیث یک شریک برابر، رفتار نمی کند.
رئیس جمهور پوتین از ایالات متحده انتقاد کرد که با روسیه منحیث یک شریک برابر، رفتار نمی کند.

ولادیمیر پوتین، در نشست سالانه تلویزنونی خود که به سوالات مردم از طریق تلیفون پاسخ میداد یکبار دیگر تصریح کرد که هیچ سرباز روسی در اوکراین نمی جنگد و غربی ها تلاش دارند که با وضع تعزیرات، روسیه را محدود سازند.

در این صحبت تلویزیونی که به گفته ناظرین سوالات و حاضرین همه انتصابی بود آقای پوتین در ارتباط به حضور سربازان روسی در جنگ اوکراین گفت، رک و واضح میگویم که هیچ سرباز روسی در اوکراین وجود ندارد.

کریستیان نیتوه، تحلیل گر عضو پالیسی آیداس در مکتب اقتصادی لندن میگوید، هدف از این جواب تند پوتین قانع ساختن مردم نگران کشورش است.

این تحلیل گر میگوید در این اواخر تصاویر زیادی از برگشت تابوت های سربازان روسی منتشر شده است، همچنان سربازانی که مجروح شده اند و به صورت مخفی در شفاخانه ها تحت علاج قرار دارند. به همین علت جوامع روسی حال به صورت فزاینده ای از این موضوع اطلاع یافته اند و پوتین میداند که مخفی نگهداشتن این مسله دیگر دشوار شده است.

رئیس جمهور پوتین در سخنان خود حکومت کیف را متهم ساخت که عمداً بخش شرقی آن کشور را که ساحه دونباس میباشد، جدا ساخته است. او یکبار دیگر گفته های پیشین خود را تکرار کرد که هیچ تفاوتی بین اوکراینی ها و روس ها نمی بیند و به نظر او هر دو، یک مردم استند.

نیکلاس ردمن، عضو انستیتوت مطالعات استراتیژیک بین المللی میگوید این بخشی از یک روایت تکراری کرملین است.

به گفته ردمن، در واقع پوتین، انتخاب پترو پروشینکو، رئیس جمهور اوکراین را بیک کودتای غیر خشونت آمیز، مشابه دانست که از خشونت های که منجر به خلع ریاست جمهوری ویکتور یانکویچ شد، تفاوت داشت. پس می بینیم که هنوز هم رفتار و کردار روسیه در مقابل اوکراین، مبهم است.

مفکوره آقای پوتین در مورد یکی بودن مردم اوکراین با روسیه نیز به گفته کریستیان نیتوه، تائیدی از سیاست خارجی پوتین است. اگر تمام اوکراینی ها، روس باشند، بناً روسیه انگیزه قوی برای دخیل بودن در اوکراین را داشته میباشد.

اقتصاد روسیه بخاطر وضع تعزیرات از جانب امریکا و اتحادیه اروپایی علیه آن کشور، و کاهش بهایی نفت شدیداً به مشکل مواجه شده است. آقای پوتین میگوید که این اقدامات به خاطر محدود ساختن روسیه اتخاذ شده است. او در سخنان خود گفت که انتظار رفع تعزیرات رفع را نداشته باشند زیرا هدف آن کاملاً سیاسی است.

رئیس جمهور پوتین از ایالات متحده انتقاد کرد که با روسیه منحیث یک شریک برابر، رفتار نمی کند. جاش ارنست، سخن گویی قصر سفید در پاسخ گفت،

که از قدرت های با نفوذ جهانی انتظاراتی وجود دارد. یکی از این انتظارات محترم شمردن مرزهای کشورهای مستقل از جانب این کشور های مقتدر است.

در مجموع به گفته نیکلاس رادمن، آقای پوتین تلاش کرد در صحبت های خود موازنه را حفظ کند. یعنی از یک جانب گفت که روسیه کشوریست که تحت محاصره قرار دارد، روسیه تحت تعزیرات قرار دارد. اوکراین کشوری است که توسط فاشیست های دیکتاتور که دستورات خود را از ایالات متحده میگیرند، کنترول میشود. اما از جانب دیگر گفت که منتظر شرکای خود میباشد تا دوباره به عقل بیایند زیرا روسیه حاضر نیست که دوباره بیک جنگ سرد کشانیده شود.

در حالیکه پیام های واضحی در سخنان پوتین برای غرب وجود داشت، تحلیل گران میگویند در تمام صحبت های ۴ ساعته رئیس جمهور روسیه، بیشتر توجه روی مردم آن کشور معطوف شده بود، مردمیکه به کار کرد های پوتین، ۸۰ در صد رای مثبت داده اند.

گزارش: صدای امریکا

برگردان: ژیلا سمیعی

XS
SM
MD
LG