لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار پوتین به امریکا مبنی بر وضع تعزیرات جدید بر روسیه


آرشیف: با آنهم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفته است که قبل از وقت است در مورد واکنش احتمالی مسکو در مورد عملی شدن تعزیرات تبصره کند
آرشیف: با آنهم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفته است که قبل از وقت است در مورد واکنش احتمالی مسکو در مورد عملی شدن تعزیرات تبصره کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز شنبه هشدار داد که هرگاه ایالات متحده بر روسیه تعزیرات جدید وضع کند، این اقدام موجب تیرگی روابط میان دو کشور خواهد شد.

خبر گزاری تاس روسیه به نقل از رئیس جمهور آن کشور نوشته است که هرگاه واشنگتن تعزیرات تازه بر مسکو وضع کند، چنین برخورد، به گفتۀ آقای پوتین روابط دو جانبه میان دو کشور را پیچیده تر خواهد ساخت.

با آنهم آقای پوتین گفته است که قبل از وقت است تا در مورد واکنش احتمالی روسیه در مورد وضع تعزیرات احتمالی ایالات متحده بر آن کشور، چیزی بگوید.

آقای پوتین همچنین گفته است که در صورت وضع تعزیرات، روسیه مجبور خواهد شد تا تغییراتی را در خود وارد کند، اما آن کشور با "فروپاشی" مواجه نخواهد شد.

پنجشنبۀ گذشته از جملۀ ۱۰۰ سناتور امریکایی ۹۸ تن آن به حمایت از وضع تعزیرات جدید علیه روسیه رای داد. دلیل عمدۀ وضع تعزیرات سنای امریکا بر روسیه، اتهام مداخلۀ مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده خوانده شده است، اتهامی که از سوی روسیه بار ها رد شده است.

جان مککین، سناتور جمهوری خواه از ایالت اریزونا گفت که واشنگتن باید یک پیام قوی را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بفرستد که امریکاییان حمله بالای دموکراسی خود را تحمل نمی کنند.

واکنش کشور های اروپایی

پس از پیشنهاد کانگرس ایالات متحده مبنی بر وضع تعزیرات جدید در مقابل روسیه، اتحادیه اروپا روز جمعه تاکید کرد تا واشنگتن وضع تعزیرات جدید بر ضد مسکو را با آن اتحادیه، هماهنگ کند.

سخنگوی اتحادیۀ اروپا به خبرگزاری رویترز گفته است که هرگونه وضع تعزیرات بر روسیه باید در هماهنگی با اتحادیه اروپا صورت گیرد تا از یک سو از تاثیرات آن اطمینان حاصل گردد و از سوی دیگر وحدت میان شرکای بین المللی حفظ گردد.

بر اساس گزارش ها، پیشنهاد وضع تعزیرات که از سوی کانگرس ایالات متحده تصویب شده است، با اتحادیه اروپا که نزدیک ترین و بزرگترین متحد امریکا است، هماهمگ نشده است.

پیشنهاد وضع تعزیرات جدید از سوی کانگرس ایالات متحده، موجب پاسخ جدی آلمان نیز شده است.

سخنگوی انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفته است که صدراعظم آن کشور به این باور است که اگر وضع تعزیرات بر روسیه به خاطر تامین منافع اقتصادی ایالات متحده صورت گرفته است، چنین اقدام نادرست است.

زیگمار گابریل، وزیر خارجۀ آلمان، نیز روز پنجشبنه بخشی از تعزیرات تصویب شده علیه روسیه را مورد انتقاد شدید قرار داد.

آقای گابریل گفته است که وضع تعزیرات که از سوی سنای امریکا پیشنهاد شده است، شرکت های اروپایی را که از روسیه گاز طبیعی وارد می کنند، متاثر می کند و به صورت مستقیم ادعا کرده است که چنین اقدام موجب گسترش صادرات گاز امریکا می گردد.

XS
SM
MD
LG