لینک های دسترسی

Breaking News

مأموریت قاطع: والی نام نهاد طالبان برای تخار در حملۀ هوایی کشته شده است


ماموریت حمایت قاطع تائيد می‌کند، که قاری طیب به روز دوشنبه هفته‌ی گذشته با هشت تن از همکارانش در ولسوالی دشت ارچی کشته شده است.
ماموریت حمایت قاطع تائيد می‌کند، که قاری طیب به روز دوشنبه هفته‌ی گذشته با هشت تن از همکارانش در ولسوالی دشت ارچی کشته شده است.

مأموریت حمایت قاطع در افغانستان تأئید می‌کند که قاری طیب والی نام نهاد گروه طالبان برای ولایت تخار کشته شده است.

مأموریت حمایت قاطع می‌گوید قاری طیب پنج روز قبل در نتیجۀ حملات هوایی نیروهای این مأموریت در ولسوالی دشت ارچی، ولایت کندز کشته شده است.

مأموریت حمایت قاطع، هدف از حملات نیروهای هوایی این مأموریت را بالای قاری طیب، جلوگیری از گشت و گذار آزادانۀ اعضای گروه طالبان در ولسوالی دشت ارچی خوانده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی مأموریت حمایت قاطع نشر شده، آمده است "از سال ۲۰۱۱ به این‌سو طیب یکی از اهداف بود و او در کشتن منسوبین نیروهای امریکایی، مستقیمأ دست داشت".

در اعلامیه گفته شده است که نیروهای هوایی مأموریت حمایت قاطع، مکان بود وباش قاری طیب را هدف قرار دادند که هشت تن از اعضای دیگر طالبان نیز با او کشته شدند.

مقام‌های پولیس ولایت کندز، پیش از این، کشته شدن قاری طیب والی نام نهاد گروه طالبان را برای تخار، تأئید کرده بود.

سخنگوی پولیس ولایت کندز، ادعا کرده بود که در حمله بالای قاری طیب، ۱۷ طالب دیگر نیز کشته شده اند.

اگر طالبان کشته شدن قاری طیب، والی نام نهاد این گروه برای تخار را تأئید کنند، این سومین والی نام نهاد این گروه است که در سال جاری میلادی کشته می‌شود.

پیش از این گروه طالبان کشته شدن والیان نام نهاد این گروه را برای کندز و بغلان تأئید کرده بودند.

تا اکنون گروه طالبان در مورد کشته شدن قاری طیب، والی نام نهاد این گروه، برای رسانه‌ها چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG