لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات مقامات ایالات متحده با نمایندگان طالب در قطر


ملاقات مقامات ایالات متحده با نمایندگان طالب در قطر
ملاقات مقامات ایالات متحده با نمایندگان طالب در قطر

نمایندگان طالبان برای بحث با مقامات ایالات متحده که هدف آن ایجاد اعتماد و آمادگی هر دو جانب برای مذاکرات صلح است، به قطر رسیده اند.

مولوی قلم الدین یک تن از مقامات سابق طالبان میگوید، مذاکرات ابتدایی پنچ نمایندۀ طالبان که یکی از وزرای رژیم طالبان نیز در میان آنها حضور دارد، احتمالاً شامل رهایی زندانیان طالب از محبس گونتانو خواهد بود.

قلم الدین که زمانی رئیس ادارۀ امر بالمعروف و نهی عن المنکر بود، می افزاید که این گروه طالبان از پاکستان به قطر عزیمت کرده که نشان دهندۀ شمولیت احتمالی پاکستان در روند صلح است.

مارک گروسمن نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده، هفتۀ گذشته گفت که ایالات متحده و افغانستان از ایجاد دفتر سیاسی طالبان در قطر حمایت کرده اند.

این در حالیست که وزارت خارجه افغانستان میگوید ، تاهنوز کدام دفتر برای مذاکرات با مخالفین دولت در قطر گشایش نیافته است ولی ایجاد این گونه دفتر باید براساس تفاهم میان حکومات افغانستان وقطر صورت گیرد.

در همین حال گزارشگر رادیو آشنای صدای امریکا از شرق افغانستان خبر میدهد که طالبان یک عضوشورای صلح را اختطاف کرده اند.

مولوی شفیع الله شفیع که از سوی حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان برای بر قراری روابط با شورشیان تعین شده بود، به روز جمعه در ولسوالی اسمار ولایت کنر لادرک شد.

در همين حال محمد زرين سخنگوى والى نورستان ضمن تائيد خبر اختطاف مولوى شفيع به رادیو آشنا گفت که ١٧ منسوب پوليس ملى نیز که در منطقۀ گوسلک ولايت کنر از سوى طالبان مسلح ربوده شده بودند در اثر تلاشهاى سران قومى بدون کدام قيدو شرط رها شدند.

XS
SM
MD
LG