لینک های دسترسی

Breaking News

تیلرسن: کشور های عرب، فشار بر قطر را کاهش دهند


در پی نگرانی های به وجود آمده میان کشور های عرب در خلیج فارس، ریکس تیلرسن، وزیرخارجۀ ایالات متحده، از امیر قطر خواسته است تا در مبارزه با دهشت افگنی، تلاش های بیشتری به خرج دهد.

وزیرخارجۀ ایالات متحده همچنان از کشورهای عربستان سعودی، امارات متحدۀ عرب، بحرین و مصر خواسته است تا تحریم ها در برابر قطر را کاهش دهند.

ریکس تیلرسن، وضعیت تازه به پیش آمده در منطقۀ خلیج را برای ایالات متحده، منطقه و مردم آن، اذیت کننده خواند. او از حکومت قطر خواست تا در برابر نگرانی های به میان آمده، مسؤلانه رفتار کند و یکبار دیگر از قطر خواست تا "در برابر نگرانی های همسایگان خود پاسخگو باشد".

ریکس تیلرسن صریحاً گفت که "قطر سابقۀ حمایت از گروه های را دارد". ادارۀ رئیس جمهور دونالد ترمپ، ریکس تیلرسن را که در زمان تصدی شرکت "ایکزان موبل" تجربۀ کار با قطر دارد، برای رسیدگی به نگرانی های به میان آمده در میان کشورهای خلیج، منحیث میانجی پیشنهاد کرده است.

آقای تیلرسن، همچنان از کشورهای عربستان سعودی، امارات متحدۀ عرب، بحرین و مصر خواستار کاهش تحریم ها در برابر قطر شد.

در عین حال، رئیس جمهور ترمپ، قطر را به تمویل تروریزم متهم کرده و گفته است که حل شدن مشکل در میان کشورهای خلیج فارس، میتواند "آغازی برای خاتمه یافتن دهشت افگنی باشد."

قطر میزبان ١٠ هزار سرباز و یک پایگاۀ بزرگ نیروهای هوایی امریکا است که نقش مهم در عملیات های نظامی در سوریه، عراق و افغانستان را ایفا میکند. اما تا هنوز معلوم نیست که انتقادات رئیس جمهور ترمپ از آن کشور، تا چه حد بر همکاری میان هردو کشور تاثیر گذار خواهد بود.

XS
SM
MD
LG