لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز نشرات رادیو "صدای شریعت" طالبان در غزنی


اعضای شورای ولایتی و باشندگان غزنی تأیید کردند که در دو روز اخیر نشرات ضد حکومتی "رادیو صدای شریعت" در مرکز این ولایت آغاز گردیده که سبب نگرانی مردم شده است.

محتوای نشراتی این رادیو را ترانه‌های در وصف جنگجویان طالبان و افراد انتحاری این گروه تشکیل می‌دهد.

عبدالجامع جامع، عضور شورای ولایتی غزنی به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که این رادیو برنامه‌هایی را برضد حکومت فعلی و نظامیان خارجی نشر می‌کند.

آقای جامع گفت "چند روز است که این رادیو فعالیت می‌کند و ممکن در نزدیکی ولایت باشد و فعالیت خیلی جدی دارد و بر ضد نظام و ضد حکومت تبلیغات می‌کند".

به باور اعضای شورای ولایتی و باشندگان غزنی، تداوم نشرات این رادیو سبب تضعیف روحیه نیروهای امنیتی افغان و باشندگان این ولایت می‌شود.

مقام‌های محلی غزنی نیز، گزارشاتی از آغاز نشرات این رادیو دراین ولایت، را دریافت کرده اند.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که نشرات این رادیو مقطعی است و ممکن به صورت سیار فعالیت داشته باشد.

او افزود "قرار راپورهای تأیید نا شدۀ که ما به دسترس داریم این رادیو در ساحات مرزی افغانستان وپاکستان در مرز وزریرستان جنوبی نشرات دارد که گاهی اوقات استگاه سیار آن نیز در ساحه پکتیکا به صورت مقطعی شنیده می‌شود اما تا هنوز ما روی موج که این رادیو نشرات دارد موفق نشدیم بشنویم".

اما شهروندان غزنی تأیید کرده اند که نشرات این رادیو از دیروز بدینسو به صورت واضیح روی موج اف ام در مرکز شهر شنیده شده است.

شهروندان غزنی گفته اند که افزایش ناامنی‌ها و آغاز نشرات رادیو صدای شریعت در این ولایت، مردم را نسبت به آینده شان سردرگم ساخته است.

غزنی از ولایات نا آرام کشور است که طالبان در ساحات مختلف آن حضور دارند و ولسوالی ناوه این ولایت از ده سال بدین‌سو تحت کنترول طالبان می‌باشد.

گروه طالبان پس از به قدرت رسیدن در سال ۱۹۹۶میلادی، استیشن رادیو افغانستان را تصرف کرده و نام آن را " رادیوصدای شریعت" گذاشتند.

بیست و دو سال قبل زمانی که طالبان رادیو افغانستان را تصرف کردند تمامی کارمندان زن را از این رسانۀ افغانستان اخراج کرده و نشرات موسیقی را نیز متوقف ساختند.

پس از سقوط رژیم طالبان در افغانستان، این اولین بار است که رادیو صدای شریعت روی موج اف ام، در مرکز شهر غزنی به نشرات آغاز کرده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG