لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش‌ها به قهرمانی تیم امریکا در جام جهانی فوتبال زنان


در پی قهرمانی تیم فوتبال زنان ایالات متحده در جام جهانی، هشتگ های USWNT# (مخفف تیم فوتبال زنان امریکا) و OneNationOneTeam# (یک ملت، یک تیم) در تویتر کاربران در امریکا داغ شد.

چهره های مشهور از صنعت سرگرمی گرفته تا دنیای سیاست، به پیروزی تیم امریکا در جام جهانی فوتبال زنان واکنش نشان دادند.

میلانیا ترامپ، بانوی اول امریکا در تویتر و انستاگرام این پیروزی را تبریک گفت.

ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور رییس جمهوری ایالات متحده در استوری انستاگرام خود این پیروزی را به تیم ملی زنان امریکا تبریک گفت.

باراک اوباما، رییس جمهور پیشین ایالات متحده از اعضای تیم برای اینکه همواره خود و دیگران را به چالش می‌گیرند تا عملکرد بهتری ارایه دهند، تجلیل کرد.

هلری کلنتن، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده در توییتی بازی تیم را ستود و گفت "ممنون از اینکه مثل یک دختر بازی کردید".

پس از این پیروزی، دستمزد برابر زنان و مردان فوتبالیست بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت.

بسیاری، به تساوی دستمزد میان زنان و مردان فوتبالیست اشاره کردند. از جمله چک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا که پرسید "آیا هم اکنون می‌توان در مورد تساوی دستمزد صحبت کرد؟"

از دنیای ورزش، بیلی جین کینگ اسطوره تنیس که ۳۹ عنوان "گرند اسلم" دارد نیز به همین مسله اشاره کرد و گفت این ورزشکاران بیش از هر تیم دیگری در تاریخ، توجه، حمایت و غرور را برای ورزش زنان به ارمغان آورده اند. خیلی وقت پیش باید دستمزدی را که لایقش هستند دریافت می کردند.

تیم‌ها و گروه‌های ورزشی بزرگ امریکا از جمله تیم بسکتبال شیکاگو بولز، اتحادیه ملی بسکتبال زنان امریکا و تیم فوتبال امریکایی نیوانگلند پتریوس نیز این موفقیت را به تیم فوتبال زنان امریکا تبریک گفته اند.

همچنین شرکت ارایه محصولات ورزشی نایکی با هشتگ مخصوص خود Justdoit# در توییتر نوشت "برد یک تیم، برد همه است. پیروزی زمانی است که همه ما برنده شویم. تنها تا زمانی که به آن نرسیده‌ای، دور از تصور می‌باشد".

از دنیای سرگرمی، الن دی جنرس، چهره مشهور تلویزیونی در تویتی گفت: "این زنان بهترین نماینده کشور ما هستند". الن اعضای این تیم را به برنامه پربیننده خود دعوت کرد.

سارا جسیکا پارکر، بازیگر امریکایی که او را با نقشش در سریال "سکس و شهر" می شناسند نیز اعضای تیم را به خانه اش دعوت کرد.

اسکات کلی، فضانورد امریکایی نیز در توییتی گفت از اینکه این بار از کره زمین شاهد موفقیت تیم بوده است، خوشحال است.

آقای کلی در تویتش نوشته است "موفقیت شما نشانگر بینشی درست، مدیریتی قوی، انگیزۀ بالا و کار گروهی است که به رویاها جامه عمل می پوشاند."

XS
SM
MD
LG