لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیۀ اورپا ؛ افغان‌ها می‌توانند ملت‌ سازی کنند.


نمایندۀ ویژه اتحادیۀ اروپا برای افغانستان در واکنش به اظهارات جو بایدن، یکی از کاندیدان امیدوار حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفته است که "افغان‌ها شایستۀ ملت سازی" اند.

جو بایدن شام جمعه در جریان مناظرۀ میان‌حزبی گفت که همیشه مخالف مفکورۀ ملت سازی در افغانستان بوده و افغانستان هیچ زمانی کشور یک‌پارچه نخواهد شد.

رولاند کوبیا، در واکنش به این اظهارات آقای بایدن امروز نهم فبروری (۲۰ دلو) در صفحۀ تویترش نوشته است: "من فکر می‌کنم که مردم افغانستان شایسته استند و می‌توانند یک ملت بسازند و پیرامون ارزش‌های اصلی خود و اهداف صلح‌آمیز متحد شوند."

آقای کوبیا افزوده که اتحادیه اروپایی به ملت ‌سازی در افغانستان باور دارد و از این که در این بخش سهم گرفته است، افتخار می‌کند.

آقای بایدن در این مناظره همچنان گفت که تنها کاری که باید در افغانستان انجام شود رسیدگی به تروریزم است.

حکومت افغانستان تا اکنون در این مورد واکنشی نشان نداده است؛ اما وحید عمر، مشاور ارشد رییس جمهور غنی و رییس اداره ارتباط عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری گفته است که افغانستان به ملت سازی نیازی نداشته و از قبل کشور یک ‌پارچه بوده است.

آقای عمر در صفحۀ تویتراش افزوده که ایالات متحده به افغانستان آمده تا تروریزم بین المللی را شکست دهد که به سود همه تمام خواهد شد.

آقای عمر از ایالات متحدۀ امریکا خواسته است که "این کار را انجام دهد".

XS
SM
MD
LG