لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش‌ها به باخت مصلحتی کشتی‌گیر ایرانی به حریف روس


علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی که مجبور به باخت به حریف روسی شد
علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی که مجبور به باخت به حریف روسی شد

دو روز پس از باخت اجباری علیرضا کریمی، کشتی گیر تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران در مسابقات جهانی، به منظور روبرو نشدن با کشتی گیر اسراییلی، واکنش ها و انتقادها به این رویه ادامه دارد.

بهرام پارسایی، نماینده مجلس ایران روز سه شنبه به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است که او و یک نمایندۀ دیگر "با توجه به بازتاب منفی موضوع کشتی کریمی که از سوی مربی ترغیب به واگذاری مسابقه شده بود" شکایتی را به مجلس نمایندگان ایران پیشکش کرده اند.

این قانونگذار ایرانی گفته است که مسوولان به شمول وزیر ورزش ایران باید در این مورد به مجلس نمایندگان گزارش بدهد.

علیرضا کریمی، کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی زیر ۲۳ سال کشتی آزاد ایران، یکشنبه گذشته در مسابقات قهرمانی امیدهای جهان در پولند، در حالیکه با حریف روسی روبرو بود، ظاهراً شکست خورد.

ساعتی پس از این مسابقه، فلمی از دیدار او و حریف روس منتشر شد که مدیران تیم کشتی ایران به خاطر روبرو نشدن کریمی با کشتی گیر اسراییلی در مسابقۀ بعدی، از او می‌خواهند که به حریف روسی ببازد.

انتشار این فلم واکنش‌های انتقادی بسیاری برانگیخت. علیرضا کریمی که تا کنون مدال‌های آسیایی بسیاری کسب کرده است، دو بار به منظور خودداری از روبرو شدن با کشتی‌گیر اسراییلی در مسابقات جهانی تن به شکست اجباری داده است.

او به خبرگزاری ایسنا در مورد آخرین کشتی خود گفت "یک دقیقه مانده به پایان مبارزه گفتند تو باید به حریفت ببازی تا دور بعد به اسراییل نخوری. وقتی این حرف را شنیدم دنیا روی سرم خراب شد. در یک آن تمام زحمات و سختی هایی که ماه ها در تمرینات و دور از خانواده به امید کسب مدال طلای جهان متحمل شده بودم از جلوی چشمانم گذشت. انگار سطل آب یخ را روی سرم ریختند".

کریمی با بیان اینکه در مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۱۳ نیز برای روبرو نشدن با حریف اسراییلی ناچار شد ببازد، گفت "آن زمان قهرمان آسیا هم شده بودم و به من گفتند به اندازۀ پاداش قهرمان جهان که ۴۰ سکه بود به تو می دهیم اما وقتی پدرم پس از مسابقات با نامه فدراسیون کشتی به وزارت ورزش رفت به او گفته بودند، به ما ربطی ندارد بروید از هر کس که گفته با اسراییل کشتی نگیرید پاداش‌تان را بگیرید".

فدراسیون کشتی نیز در بیانیۀ خود اعلام کرد که در هر دو بار که علیرضا کریمی ناچار به واگذاری اجباری کشتی شد رتبه تیم ملی کشتی چند رده پایین افتاد. این فدراسیون ضمن تایید باخت مصلحتی علیرضا کریمی به دلیل روبرو نشدن با کشتی گیر اسراییلی، کریمی را کشتی گیر مظلومی خطاب کرد که مسوولان کنارش نیستند.

جمهوری اسلامی ایران که اسراییل را به رسمیت نشناخته و آن را رژیم اشغالگر می‌نامد، ورزشکاران و تیم‌های ورزشی را از رویارویی با ورزشکاران اسراییلی منع می‌کند.حال آنکه ورزشکاران کشورهای عربی و حتی فلسطینیان مشکلی در مسابقه دادن با ورزشکاران اسراییلی ندارند.

XS
SM
MD
LG