لینک های دسترسی

Breaking News

شعارهای مولوی انصاری واکنش هراتیان را برانگیخته است


سخنان مولوی مجیب الرحمان انصاری، یکی از عالمان دینی در ولایت هرات، در مورد بد حجابی زنان و ایجاد ادارۀ "امر به معروف و نهی از منکر"، انتقاد شهروندان این ولایت را برانگیخته است.

آقای انصاری که خود را مسوول 'دارالعلوم عالی انصار' معرفی می کند، در این اواخر با نصب تعدادی از لوحه ها در مورد حجاب زنان ابراز نظر کرده است.

در یکی از این لوحه ها نگاشته شده که "بد حجابی زن از بی غیرتی مرد است".

تعداد از شهروندان هرات در واکنش به این لوحه ها می گویند که افزایش اینگونه فعالیت ها و بی توجهی حکومت به آن، می تواند زمینه را برای ایجاد گروه های جدید افراطی مساعد سازد.

ولی تعدادی به این باورند که تداوم این روند در بهبود امنیت و مبارزه با فساد موثر خواهد بود.

مولوی انصاری می گوید که هدف از این کارش، "مبارزه با فساد و بی عدالتی در جامعه" بوده و می افزاید که حتی در برخی موارد "مجرمین را برای جزای بیشتر به مقام های دولتی تسلیم خواهند داد."

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به صدای امریکا گفته است که صدور و اجرای احکام جزایی تنها در صلاحیت نهادهای عدلی و قضایی افغانستان بوده و تخطی از قانون، خود جرم پنداشته می شود.

مولوی مجیب الرحمان انصاری تحصیلات دینی خود را در عربستان سعودی به پیش برده و در کنار تدریس علوم دینی، مسوولیت رادیوی محلی 'صدای انصار' را در شهر هرات نیز بر عهده دارد.

شعارهای مولوی انصاری واکنش هراتیان را برانگیخته است
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:10 0:00

XS
SM
MD
LG