لینک های دسترسی

Breaking News

انجینران خارجی به دلیل درگیریها بند کجکی را ترک کردند


مخالفان در این اواخر حملات خود را در هلمند شدت بخشیده اند
مخالفان در این اواخر حملات خود را در هلمند شدت بخشیده اند

باشندگان ولایت هلمند میگویند آنعده از انجینران خارجی که برای نصب توربین سوم بند کجکی درهلمند کار میکردند به دلیل شدت یافتن حملات مخالفین مسلح بر ولسوالی کجکی کار شان را ترک گفتند.

باشندگان هلمند به صدای امریکا گفتند که این انجیران که ترکی و چینی بودند و میخواستند که توربین سوم را نصب کنند اکنون درمحل کار شان دیده نمیشوند.

اما محمد کریم اتل رئیس شورای ولایتی هلمند به صدای امریکا گفت که از بیرون شدن انجیران خارجی از ولسوالی کجکی اطلاعی ندارند.

او افزود که یک شرکت ترکی بنام سیونتی سیون ۷۷۷ و یک شرکت دیگر امریکایی در پروژه نصب توربین سوم بند کجکی کار میکردند که تامین امنیت انجینران نیز بدوش خود این شرکت ها بود.

از طرف دیگر منابع امنیتی به صدای امریکا گفتند که یک تعداد از نیروهای ماموریت قاطع به ولسوالی کجکی برگشته اند، اما منابع مستقل این خبر را تائید نکرده اند.

باشندگان کجکی به صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی افغان تنها در بند کجکی و مرکز ولسوالی کجکی کنترول دارند و سایر مناطق این ولسوالی به تصرف مخالفان مسلح در آمده است.

طالبان دو روز قبل در یک اعلامیه از تصرف بازار کجکی و ماموریت پولیس در این ولسوالی خبردادند، اما نیروهای امنیتی افغان تا کنون این گزارش ها را تائید نکرده است.

درگیری ها در ولسوای کجکی درحالی در حال شدت یافتن است که وزارت دفاع افغانستان دیروز از تصفیه ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند خبرداده است.

وزارت دفاع افغانستان در یک اعلامیه گفته است که اکنون این ولسوالی از وجود مخالفان مسلح پاکسازی گردیده است.

طالبان تاکنون در مورد واپسگیری ولسوالی موسی قلعه توسط نیروهای امنیتی افغان به رسانه ها چیزی نه گفته است.

XS
SM
MD
LG