لینک های دسترسی

Breaking News

جمهوری خواهان: امریکا را دوباره امن سازید


جمهوری خواهان میگویند که باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده و هلری کلنتن وزیر خارجه پیشین ایالات متحده و کاندید پیشتاز حزب دموکرات،‌ ایالات متحده را آسیب پذیر ساخته اند.

اما این پیام در حالی بیان میگردد که شماری از جمهوری خواهان در تلاش اند تا از نامزد شدن دانلد ترمپ برای ریاست جمهوری ایالات متحده جلوگیری کنند.

شماری از این افراد که عضو کمیته قدرتمند مقررات این نشست نیز اند تلاش دارند تا نمایندگان انتخاباتی را از قید رای دادن به دانلد ترمپ نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری ایالات متحده آزاد سازند.

مخالفت ها

شماری از این افرد که کندال اونروح نیز در آن شامل است هشدار داده اند که اگر به گفته هایشان گوش داده نشود و یا اگر پیشنهاد شان بدون یافتن کدام فرصت رد شود این مجلس را ترک خواهند گفت.

کندال اونروح عضو انتخابی این کمیته و رهبر ضد نامزدی دانلد ترمپ از ایالت کولورادو برای این کمپاین است که به جمع آوری پول برای این جنبش نیز آغاز کرده است.

اگر این پیشنهاد که دو روز پیش از آغاز این نشست نیز رد شد بار دیگر با اقدام مشابه مواجه شود و به رای گیری گذاشته نشود و اعضای این حرکت نیز مجلس را ترک کنند،‌ برای حزب جمهوری خواه در سر ساز خواهد شد زیرا جورج بوش و جورج دبلیو بوش روسای جمهور پیشین ایالات متحده و مت رامنی و جان مکین اعضای برجسته این حزب از قبل گفته اند که در این نشست اشتراک نخواهند کرد.

درمیان مخالفین ستراتیژی های دانلد ترمپ یکی هم مایک پینس است،‌فردی که آقای ترمپ آنرا برای رقابت های ریاست جمهوری منحیث معاونش انتخاب کرده است.

آقای ترمپ مخالف جنگ عراق و مراقبت های صحی اوباما است در حالی آقای پینس تا پیش از انتخاب شدن منحیث معاون، مخالف این نظریات آقای ترمپ بود.

انتقادات

اعضای انجمن اسلامی امریکایی امروز با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در شهر کلیفلند ایالات متحده بر آنچه انتقاد کردند که آنها آنرا موقف ضد اسلامی و ضد مهاجرت دانلد ترمپ و برخی از اعضا و نمایندگان حزب جمهوری خواه عنوان کردند.

نیهاد اواد مدیر اجرایی این انجمن گفت که حزب جمهوری خواه از دیری به اینسو از هراس منحیث وسیله ایجاد فاصله میان مسلمانان امریکایی و سایر امریکاییان استفاده کرده است. او افزود که چنین تعصب دینی "ما را منحیث یک ملت صدمه میزند".

با وجود این همه شهر کلیفلند ایالت اوهایو امروز شاهد تظاهرات حامیان و مخالفین دانلد ترمپ است.

دانلد ترمپ برای کسب نامزدی حزب جمهوری خواه به ۱۲۳۷ نماینده انتخاباتی نیاز دارد اما او توانست ۱۴۵۳ نماینده انتخاباتی را از آن خود کند و به احتمال زیاد او خواهد توانست در رقابت های ماه نومبر ریاست جمهوری ایالات متحده منحیث نامزد این حزب اشتراک کند.

XS
SM
MD
LG