لینک های دسترسی

Breaking News

تا آخر قرن ۲۱ زندگی در جنوب آسیا دشوار می‌شود – تحقیق


دانشمندان می گویند اگر اقدامی برای تغییر اقلیم صورت نگیرد، ۷۰ در صد جمیعت هند تا سال ۲۱۰۰، متاثر از گرم شدن آب و هوا خواهد شد
دانشمندان می گویند اگر اقدامی برای تغییر اقلیم صورت نگیرد، ۷۰ در صد جمیعت هند تا سال ۲۱۰۰، متاثر از گرم شدن آب و هوا خواهد شد

دانشمندان هشدار می دهند که گرم شدن آب و هوا تا سال ۲۱۰۰ به اندازۀ خواهد بود که ادامۀ بقای انسان را در کشور های جنوب آسیا، بی نهایت دشوار خواهد کرد.

دانشمندان گفته اند هرگاه تغییر آب و هوا به سرعت فعلی اش ادامه یابد، تا چند دهۀ آینده، بخش هایی از هند، پاکستان و بنگلادیش شاهد موج گرمای مرگبار خواهد بود.

این تحقیق با استفاده از شبیه سازی کمپیوتر توسط پژوهشگران انستیتیوت تکنالوژی ماساچوستس مستقر در ایالات متحده انجام شده است.

بر اساس این تحقیق، دریای هند و گنگا بیشتر از گرمایش زمین متاثر خواهد شد و این وضیعت موجب کاهش حاصلات غله جات و در نهایت سبب افزایش گرسنگی در پر تراکم ترین منطقۀ جهان خواهد شد.

الفتی الطیر، استاد در انستیتیوت تکنالوژی ماساچوستس امریکا، می گوید که گرم شدن زمین شمار زیادی از مردم آسیب پذیر را متاثر می کند.

به گفتۀ آقای الطیر، یافته های این تحقیق نشان می دهد که مناطق شمال هند، جنوب پاکستان و بنگلادیش، که ۱.۵ میلیارد نفر در آنجا زندگی می کند، بیشتر از سایر ساحات متاثر خواهد شد.

در حال حاضر، حدود دو در صد نفوس هند در برخی اوقات معروض به گرمای شدید و رطوبت می باشد و اگر اقدامی برای تغییر اقلیم صورت نگیرد، ۷۰ در صد جمیعت هند تا سال ۲۱۰۰، متاثر از گرم شدن آب و هوا خواهد شد.

موجی از گرمای شدید در تابستان ۲۰۱۵ میلادی، موجب مرگ ۳۵۰۰ نفر در کشور های جنوب آسیا شد و بر اساس یافته های این تحقیق، منطقۀ جنوب آسیا در آینده شاهد رویداد های مشابه شدید تر خواهد بود.

خلیج فارس

پیش بینی ها نشان می دهد که به دلیل تغییرات اقلیمی، منطقۀ خلیج فارس نیز تا سال ۲۱۰۰ به یکی از گرم ترین مناطق جهان مبدل خواهد شد.

اما جمیعت متمول کشور های حوزۀ خلیج فارس که از لحاظ ذخایر نفت و تیل غنی استند، در موقف بهتر قرار خواهند داشت تا در برابر گرم شدن آب و هوا، اقدامات لازمی را روی دست بگیرند.

در این پژوهش موضوع مهاجرت ها به صورت مستقیم ذکر نشده است، اما پژوهشگران این تحقیق می گویند که هرگاه گاز های گلخانه ای یا مضره کاهش نیابد، احتمال می رود که میلیون ها نفر در جنوب آسیا به دلیل گرم شدن آب و هوا و کمبود محصولات زراعتی، مجبور به مهاجرت شوند.

XS
SM
MD
LG