لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ راکتی بر یک پایگاه نظامی نیروهای ایتلاف در عراق


عکس آرشیف
عکس آرشیف

ایتلاف به رهبری ایالات متحده در عراق گفته است که کم از کم ده راکت بر یک پایگاه نظامی عراق که در آن نیروهای امریکایی مستقر اند، اصابت کرده است.

وین ماروتو، یک سخنگوی نیروهای ایتلاف در عراق گفته است که این حملات راکتی روز چهارشنبه سوم مارچ (۱۳ حوت) پایگاه هوایی الاسد را در ولایت غربی انبار عراق هدف قرار داده است.

اردوی عراق بدون ارایۀ جزییات گفته است که اصابت راکت‌ها خسارات زیادی به بار آورده است، اما در مورد تلفات ناشی از آن معلومات نداده اند.

یک مقام امنیتی عراق به خبرگزاری رویترز گفته است که راکت‌ها از یک موقعیت در هشت کیلومتری پایگاه الاسد در ولایت انبار پرتاب شده است.

این حمله درست دو روز پیش از سفر برنامه ریزی شدۀ پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به عراق صورت می‌گیرد. قرار است پاپ از تاریخ پنجم تا هشتم مارچ به عراق سفر کند.

دو هفته پیش، حملۀ راکتی بر یک پایگاه نظامی در شمال عراق سبب کشته شدن یک نظامی و قراردادی امریکایی شد و ایالات متحده را وداشت تا حملات هوایی را بر اهدافی در سوریه انجام دهد که به گفتۀ مقام‌های امریکایی ملیشه‌های مورد حمایت ایران در آن هدف قرار گرفتند.

ایالات متحدۀ امریکا جنگجویان مسلح مورد حمایت ایران را به انجام حملات بر اهداف امریکایی در عراق متهم می‌کند.

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در حملۀ هوایی قوای امریکایی در نزدیک میدان هوایی شهر بغداد عراق، ایران بر پایگاه هوایی الاسد چندین راکت پرتاب کرد.

XS
SM
MD
LG