لینک های دسترسی

Breaking News

محل نشست وزیر دفاع افغانستان در غزنی هدف حملۀ راکتی قرار گرفت


مقام‌های صحی زخمی‌شدن هشت تن را در این حملات تأیید کرده اند
مقام‌های صحی زخمی‌شدن هشت تن را در این حملات تأیید کرده اند

مقام‌های محلی غزنی تأیید کردند که حوالی ساعت ۱۱:۳۰ روز یکشنبه (۱۷ سرطان) محل جلسۀ امنیتی در این ولایت هدف حملات راکتی قرار گرفت.

این حمله در حالی بر دفتر والی صورت گرفت که جلسۀ امنیتی به رهبری طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان، معاون ریاست امنیت ملی و والی غزنی جریان داشت.

محمدعارف نوری، سخنگوی والی غزنی در این باره به رادیوآشنا_صدای امریکا گفت: "حوالی ساعت ۱۱:۳۰صبح امروز که جلسۀ امنیتی به رهبری وزیر دفاع ملی کشور جریان داشت سه موشک بر دفترمقام ولایت، محوطۀ ریاست معارف و محوطۀ شاروالی غزنی اصابت کرد".

آقای نوری افزود که از اثر اصابت یک راکت در محوطۀ دفتر مقام ولایت غزنی دو سرباز اردوی ملی زخم برداشته اند؛ اما به مقامات آسیبی نرسیده است.

مقام‌ها گفته اند که در نتیجۀ اصابت یک راکت دیگر بر محوطۀ ریاست معارف، دو کارمند معارف و یک تن از مراجعین زخمی شده اند.

سخنگوی والی غزنی گفت که اصابت راکت بر دفتر شاروالی غزنی تلفات نداشته است.

اما بازمحمد همت، رئیس شفاخانه ولایتی غزنی، در مورد زخمیان این حملات گفت: "برای ما ۸ نفر زخمی انتقال شده که همگی شان مرد و افراد ملکی اند و این حملات موشکی تلفات ندارند".

تا کنون هیچ گروه مسئوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

صبح امروز طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع ملی افغانستان، با مقام‌های ارشد وزارت داخله و امنیت ملی افغانستان برای بررسی اوضاع امنیتی غزنی، به این ولایت سفر کردند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG