لینک های دسترسی

Breaking News

اصابت ۱۴ راکت بر پایگاه نظامیان امریکایی در عراق سه زخمی برجاگذاشت


پایگاه هوایی عین الاسد
پایگاه هوایی عین الاسد

یک سخنگوی ایتلاف بین‌المللی مستقر در عراق گفته است که کم از کم ۱۴ راکت بر پایگاه هوایی عین‌الاسد اصابت کرده است که در اثر آن سه نفر جراحت سطحی برداشته اند، اما مشخص نشده است که زخمی شدگان کی‌ها اند.

وین ماروتو، سخنگوی ایتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده در عراق روز چهارشنبه هفتم جولای (۱۶ سرطان) در یک پیام تویتر نگاشته است که این راکت‌‌ها در محوطۀ پایگاه و اطراف آن اصابت کرده است.

دو روز پیش نیز، کم از کم سه راکت بر پایگاه عین‌الاسد اصابت کرد که به گفتۀ مقام‌ها تلفاتی در پی نداشت. همچنین، مقام‌های کرد گفته اند که روز سه شنبه یک درون مملو از مواد منفجره تاسیسات نظامیان امریکایی را در میدان هوایی ساحۀ کردنشین اربیل در شمال عراق آماج قرار داد.

ایالات متحده، ملیشه‌های عراقی مورد حمایت ایران را مسوول این راکت‌پراگنی‌ها و حملات بر نظامیان امریکایی مستقر در عراق می‌داند. هرچند، تا کنون هیچ گروهی مسوولیت حملات راکتی روز چهارشنبه را به دوش نگرفته است.

مقام‌های نظامی عراق گفته اند که این راکت‌ها توسط راکت اندازی که در پشت یک موتر نصب شده بود، بر پایگاه عین‌الاسد پرتاب شده است. به گفتۀ مقام‌ها موتری که از آن راکت‌ها پرتاب شده بود در یک مزرعه در نزدیکی پایگاه نظامی پیدا شده است.

در همین حال، نیروهای دموکراتیک سوریه گفته اند که نظامیان امریکای و جنگجویان کرد سوری مورد حمایت امریکا، روز چهارشنبه حملات توسط درون به پایگاه نظامی العمر در شرق سوریه را خنثا کردند. نظامیان امریکایی در این پایگاه مستقر اند.

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفته است که درون‌هایی که قصد حمله بر پایگاه العمر را داشت، توسط ملیشه‌های مورد حمایت ایران از شهر شرقی میادین به پرواز در آمده بودند، اما پیش از انجام حمله توسط نظامیان امریکایی و کرد سرنگون شد.

صدها نظامی امریکایی در شمالشرق سوریه مستقر اند و در کنار نیروهای کرد سوریه بر علیه عمال گروه داعش می‌جنگند.

از سوی دیگر، هزاران جنگجوی مورد حمایت ایران از سرتاسر شرق میانه به بخش‌های مختلف سوریه، عمدتاً ساحات هم مرز آن کشور با عراق، اعزام شده اند و به حمایت از حکومت بشارالاسد، رییس جمهور سوریه بر ضد نیروهای مخالف رژیم اسد می‌جنگند.

XS
SM
MD
LG