لینک های دسترسی

Breaking News

فدرر ریکارد تازه یی در جهان تینس بست


رقابت روز یکشنبۀ فدرر با چیلیچ در سه ست پایان یافت و فدرر این بازی را با نتیجۀ ۶-۳، ۶-۱ و ۶-۴ پیروز گردید
رقابت روز یکشنبۀ فدرر با چیلیچ در سه ست پایان یافت و فدرر این بازی را با نتیجۀ ۶-۳، ۶-۱ و ۶-۴ پیروز گردید

امروز یکشنبه، شانزدهم جولای ۲۰۱۷، در میدان سبز تینس ویمبلیدن، یک ریکارد جدید بسته شد.

راجر فدرر سویسی، قهرمان هژده مرتبه یی جهان تینس، توانست در رقابت نهایی تورنمنت بزرگ تینس ویمبلیدن، با شکست دادن چلیچ کروشیایی، به نزدهمین قهرمانی جام های بزرگ تینس و هشتمین پیروزی در تورنمنت بزرگ ویمبلیدن دست بیآبد.

رقابت روز یکشنبۀ فدرر با چیلیچ در سه ست پایان یافت و فدرر این بازی را با نتیجۀ ۶-۳، ۶-۱ و ۶-۴ پیروز گردید.

سرویس های دقیق فدرر و داشتن کنترول کامل در رقابت امروز با بازیکن کم از کم ده سال جوانتر از خودش، او را به این جام طلایی رساند.

راجر در مصاحبه یی گفت "واضح است که برای من این پیروزی حایز اهمیت است. ویمبلیدن یکی از دلخواه ترین تورنمنت ها برای من بوده و به خاطر بازیکنان دلخواه من در این میدان، امروز بازیکن بهتری استم."

فدرر در مصاحبه یی گفت که چیلیچ بازیکن کارکشتۀ است و قبل از آمدن به میدان "انتظار رقابت بسا دشوار تر از امروز" را داشت.

چلیچ کروشیایی ، در رقابت نهایی این جام همان سطح آمادگی را که در سایر رقابت ها داشت، نتوانست به نمایش بگذارد.

در ست دوم، طوری به نظر می رسید که چیلیچ از وضع صحی خوبی برخوردار نیست و به همان دلیل نتیجه را ۶-۱ باخت. چیلیچ کروشیایی در ست سوم بهتر درخشید؛ اما، دیگر برای پیروزی در رقابت دیر شده بود و فدرر ست سوم را ۶-۴ برنده شد و به قهرمانی رسید.

اما، این تینس باز کروشیایی پس از رقابت در مصاحبه یی گفت که راجر فدرر "کاملاً سزاوار" این پیروزی بود. او افزود که ناتوانی جسمی که به خاطر بیماری عاید حالش شد، یک روال عادی در ورزش و زندگی است.

به خاطر گرمی هوا و نبود اصطحکاک بیشتر در میدان سبزۀ تینس، اکثر بازیکنان با ضیاع مایعات و یا هم مصدومیت مواجه می گردند.

نووا جاکوویچ، بازیکن شمارۀ یک جهان تنیس به خاطر مصدومیت آرنج دست خود در دور یک بر هشت از رقابت دست کشید و تعداد دیگر بازیکنان نیز در دوره های نخست این تورنمنت از ادامۀ رقابت کناره گیری کردند.

فدرر در ماه آینده ۳۶ ساله می شود و این پیروزی با در نظر داشت سن و سال این تینس باز، کارشناسان و ورزشکاران پیشکسوت این رشته را متعجب ساخته است.

این قهرمان نزده مرتبه یی جهان تینس گفت "از عمرم حساب نمی شود و نهایت مسرورم. متوجه سن و سالم هم نیستم. تلاش می کنم پیش بروم اما صحت برایم اولویت دارد."

با این پیروزی احتمال صعود فدرر به بازیکن شماره یک جهان خیلی زیاد است؛ اما، راجر سویسی می گوید که با "اگر صحت و توانمندی جسمانی من خوب بود برای کسب ردۀ نخست جدول بازیکنان تینس تلاش خواهم کرد."

راجرر در تمام رقابت های این جام، حتی یک ست را هم نباخت و بر تمام حریفان خود با نتیجۀ ۳-۰ پیروز شد.

این بازیکن سویسی در سال ۲۰۱۷ توانست به قهرمانی جام های بزرگ تینس آسترالیا و ویمبلیدن و دو تورنمت دیگر سطح بلند دست یابد.

خودش می گوید که در اوایل سال تنها تصمیم و انتظارش این بود تا جام ویمبلیدن را که روی سبزه است برنده شود؛ اما "پیروزی در جام آسترالیا برایم دور از انتظار بود."

وینوس ویلمز امریکایی در رقابت نهای جام بزرگ تینس ویمبلیدن در رویارویی با گابرینا موگوروزای هسپانیایی در دو ست پیهم با نتیجۀ ۵-۷ و ۰-۶ باخت.

موگوروزای هسپانیایی که بازکنی شماره ۱۴ جهان تینس است، با وجود سن جوانتری که دارد، نگذاشت تجربۀ ویلیمز ۳۷ ساله بر وی غلبه کند.

XS
SM
MD
LG