لینک های دسترسی

Breaking News

مسلمانان روهنگیا در جهان بیشترین آزار و اذیت را می بینند


زندگی مسلمانان روهنگیا در برما
زندگی مسلمانان روهنگیا در برما

مسلمانان روهنگیا در برما باید در زمره محروم ترین و آسیب پذیر ترین جوامع جهان قرار گیرد که بیشتر موارد آزار و اذیت را تجربه می کنند. این یکی از یافته های دو پژوهشی می باشد که در جریان سه سال در مورد آن گروه بی وطن انجام شده است.

گزارش های که تبعیض و نابرابری علیه مسلمانان روهنگیا را به بررسی گرفته است، یک تصویر تاریک و غم انگیز از وضعیت گروه مذکور ارایه می کند. این گزارش ها روز جمعه در مرکز مالیزیا به نشر رسید.

موسسه حقوق برابر مستقر در لندن و انستتیوت حقوق بشر و مطالعات صلح بنک کاک از دانشگاه ماهیدول، جزییات گواهی دهی و مصاحبه ها در مورد تبعیض رسمی علیه گروه روهنگیا را به بررسی گرفته است - گروه مسلمانانی که وطن اصلی شان نامعلوم می باشد.

مسلمانان روهنگیا در برما یک گروه بی وطن تلقی می شود. روهنگیایی هایکه برما را ترک گفته اکنون در تایلند و مالیزیا در حالت بی سرنوشتی به سر می برند.

دیمیترینا پترووا رئیس اجرایی موسسه حقوق مساوی میگوید که روهنگیایی ها با تبعیض بیش از حد مواجه شده اند "ما آنچه را که به آن مشکوک بودیم، اکنون تایید می کنیم. حالا با اطمینان می توان گفت که با مردم روهنگیا بدترین وضعیت تبعیض گرایانه در جهان صورت می گیرد."

یکی از گزارش های نشر شده وضعیت مردم روهنگیا را در تایلند مورد مطالعه قرار داده است. گروهی که با استفاده از راه زمین و آب خود را به تایلند رسانده اند.

حدود دو هزار تن آنان که سال گذشته به عنوان "مهاجرین غیرقانونی" توقیف شدند، به گفته مقامات تایلندی از برما "فرار" نموده اند.

اما پترووا می گوید که بسیاری از روهنگیایی ها به قاچاقچیان انسان تحویل داده شده اند "آنچه در تایلند بسیار اذیت کننده می باشند اینست که بین مقامات تایلندی و شبکات قاچاق انسان یک سازش وجود دارد."

تایلند اکنون توسط نظامیان آن کشور اداره می شود. لوی درستیز پیشین آن کشور کودتای اخیر را به تاریخ ٢٢ می انجام داد.

گزارش در مورد وضعیت روهینگیایی ها در تایلند و گزارش دیگر پیرامون وضعیت آنان در مالیزیا از دو کشور میزبان می خواهد تا با در نظرداشت قوانین بین المللی عرفی به پناهجویان روهینگیایی کمک کنند.

گزارش های می افزاید که تایلند بار مشکلات را بدوش مالیزیا انداخته است. مالیزیا مقصد مورد نظر بسیاری از روهنگیایی های است موفق به ترک برما شده اند.

حدود ٣٧ هزار روهنگیایی در مالیزیا بسر می برد و حدود ١٥ هزار دیگر منتظر تعیین سرنوشت شان توسط سازمان ملل متحد می باشند.

برما که عمدتاً یک کشور بودایی است، بسیاری از روهنگیایی ها را مهاجرین بنگلادیشی تلقی می کند.

مدافعین حقوق بشر نگرانی شان را در مورد تصمیم اخیر حکومت برما اظهار نموده اند که به اساس آن تمام روهنگیایی ها در ایالت رکاین خود را بنگلادیشی معرفی کنند در غیر آن برای مدت نامحدود در بازداشتگاه ها بسر خواهند برد.

پترووا از موسسه حقوق مساوی می گوید که این تصمیم حکومت برما کاملاً غیر قابل پذیرش است.

اداره ایالات متحده برای انکشاف بین المللی اکنون ١٠٣ میلیون دالر را به سازمان بین المللی مهاجرت فراهم می کند تا به مشکلات روهنگیایی رسیدگی صورت گیرد. به گفته مقامات اداره توسعه بین المللی ایالات متحده، از این پول برای افزایش آگاهی عامه از طریق رسانه ها، فناوری و پیام ها توسط چهره های سرشناس برای مبارزه با قاچاق انسان استفاده خواهد شد.

XS
SM
MD
LG