لینک های دسترسی

Breaking News

میانمار اتهامات قتل عام روهینگیایی ها توسط اردو را رد کرد


میانمار بروز چهارشنبه پس از آن یافته های تحقیقات ملل متحد در مورد اتهامات قتل عام روهینگیایی ها توسط اردوی آن کشور را رد کرد که ایالات متحده و کشور های دیگر خواسته اند تا مقام های اردوی آن کشور به عدالت کشانده شوند.

در عین زمان انستیتوت نوبل ناروی گفت تصمیم پس گیری جایزه صلح نوبل از آنگ سان سوچی را ندارد. محققین ملل متحد با نشر گزارشی مقام های ارشد اردوی میانمر را متهم به نسل کشی و تخطی های دیگر حقوق بشری علیه اقلیت روهینگیا کردند.

یک هیات محققین ملل متحد برای اولین بار بروز دوشنبه تقاضای پیگرد قانونی رهبران اردوی میانمر را به اتهام جرایم جنگی و نسل کشی کردند.

دک دوربن سناتور دموکرات گفت "این کلمه یی است که باید کم اهمیت جلوه داده نشود. این یک تلاش آگاهانه برای بیجاسازی، قتل و تجاوز جنسی بر این افراد است، اگر این نسل کشی تلقی نمیشود، پس چیست."

به اساس گزارش، خشونتی که گویا انتقام گیری اردو از شورشیان روهینگیا در ماه آگست سال گذشته بود کاملا نا متناسب بود.

کری کنیدی، فعال حقوق بشر گفت "ما قصه های وحشتناک را شنیدیم که زنها یکی پی دیگر از تجاوز جنسی مکرر توسط افراد اردو صحبت کردند. اطفال به آتش انداخته شدند. از شلیک گلوله توسط پولیس بر اطفالی که فرار می کردند شنیدیم. کاملاً ظلم و ستم وحشتناک است."

کریم، یک مهاجر روهینگایی، می گوید خشونت عمدی بود. او گفت "این تبعیض علیه مردم روهینگیا است و آنها در نظر دارند تا روهینگیایی ها را از کشور خارج سازند."

میانمار اتهامات پاکسازی سیستماتیک نژادی را رد کرده است. یو آنگ لین، سفیر میانمار در ملل متحد، گفت "ما ماموریت حقیقت یاب را که از جانب کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل دستور داده شد. از آغاز رد کردیم. می توانم بگویم که میانمار آنچه را که باید بر اساس مقررات انجام بدهد، انجام می دهد."

اداره رئیس جمهور ترمپ تعذیرات را علیه بعضی از فرماندهان اردوی میانمار وضع کرد اما فعالان حقوق بشر می کویند بسنده نیست.

حنا زبیری، عضو نیروی کاری برما می گوید "ما باید برگردیم به آنچه اثر گزار بود. تعزیرات کامل در گذشته قبل از این حادثه کار کرده بود. باور دارم که ایالات متخده باید تعذیرات کامل را علیه حکومت برما وضع کند."

میانمار روز چهارشنبه پس از آن یافته های تحقیقات ملل متحد در مورد اتهامات قتل عام روهینگیایی ها توسط اردوی میانمار را رد کرد که ایالات متحده و کشور های دیگر خواسته اند تا به عدالت کشانده شوند.

در همین حال انستیتوت نوبل ناروی بروز چهارشنبه گفت تصمیم پس گیری جایزه صلح نوبل از آنگ سان سوچی را ندارد.

سوچی جایزه صلح نوبل را در سال 1991 زمانی حاصل کرد که بخاطر مبارزه برای دموکراسی و حقوق بشر از طرف اردوی آن کشور زندانی شده بود.

در حالیکه بحرانات روهینگیا در سال گذشته عمیقتر شد و صدها هزار تن به کشور همسایه بنگله دیش مهاجر شدند، سوچی تحت فشار روز افزون بین المللی قرار گرفت تا در مورد این رویداد صحبت کند. اما تا کنون وی از اظهارت انتقاد آمیز علیه اردوی میینمار خوداری کرده است.

XS
SM
MD
LG