لینک های دسترسی

Breaking News

رونالدو با ۷۰۰ گول زده در رقابت های بین المللی فوتبال


کریستیانو رونالدو، کپتان و مهاجم تیم ملی پرتگال و یووینتوس ایتالیا، با ٧٠٠ گول زده ششمين بازيكن فوتبال جهان است كه به اين ريكارد دست يافته است.

رونالدو با يك ضربۀ پنالتی، روز دوشنبه ۱۴ اكتوبر، در رقابت با تیم ملی فوتبال اوکراین، ۷۰۰مین گول رقابت های بین المللی فوتبال خود را به ثمر رساند.

رونالدو که پنج بار لقب بهترین بازیکن فوتبال جهان را از آن خود کرده است می گوید "ریکارد ها طبیعتاً ثبت می شوند، من به دنبال آنها نیستم، بلکه ریکارد ها به دنبال من اند."

این مهاجم پرتگالی تیم یوونیتوس به خاطر شکستی که تیم پرتگال در رقابت روز دوشنبه با اوکراین خورد ابراز مایوسی کرده گفت "برای من لحظۀ به یاد ماندنی و تاریخی بود اما متاسفانه مسابقه را باختیم. اما {دست یافتن به ۷۰۰ گول} کاری نیست که به همگان میسر شود، به همین دلیل من پس از گول به سوی آسمان نگاه کردم."

پيش از کریستیانو رونالدو، گِرد میولر، مهاجم آلمانی، فرینس پوسکاس هنگری، پلی و روماریوی برازیلی و جوزف بیکان جمهوری چک، به این شاهکار دست يافته اند.

تنها بازیکنی که به رسیدن به این ریکارد کریستیانو رونالدو نزدیک است، لیونل مسی ارژنتاینی تیم بارسلونای اسپانیاست که تا کنون توانسته است 672 گول به ثمر برساند.

کریستیانو رونالدو که اکنون ۳۴ سال عمر دارد، نخستین حضورش را در رقابت بین المللی فوتبال در رقابت پیروزمندانه در برابر قزاقستان در ۲۰ اگست سال ۲۰۰۳ تجربه کرده بود و نخستین گول بین المللی اش را در بازی ۱۲ ماه جون سال ۲۰۰۴ ملت های اروپا، در برابر یونان به ثمر رساند.

او که سال های زیادی در تیم مانچستر یونایتد بازی کرده است، توانسته ۱۱۸ بار به نفع تیمش گول زنی کند؛ برای تیم ریال مادرید ۴۵۰ گول زده دارد که یک ریکارد در لیگ برتر اسپانیا به حساب میآید و در دو سال اخیر در بازی برای تیم یوونتوس ایتالیا، ۳۲ گول زده دارد.

XS
SM
MD
LG