لینک های دسترسی

Breaking News

پشتیبانی رامنی از سیاست اسراییل در قبال ایران


بحث نامزدان جمهوری خواه ایالات متحده در مورد افغانستان
بحث نامزدان جمهوری خواه ایالات متحده در مورد افغانستان
مت رامنی، نامزد احتمالی حزب جمهوری خواهان ایالات متحده امریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به اسراییل رفته و به مقامات آن کشور گفته است که او خطر ایران به اسرائیل را جدی میداند.

مت رامنی و بنیامین ناتانیاهو، صدراعظم اسراییل روز یکشنبه در باره تهدید یک ایران مجهز با سلاح اتمی به اسراییل صحبت کردند. چنان به نظر می رسد که هر دو جانب نکات نظر مشابه در این مورد داشتند.

ناتانیاهودر یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی به مت رامنی گفت "باید بگویم که برخی از تبصره هایت را شنیدم وشما گفتید که بیش ترین خطری که اسراییل را تهدید می کند از جانب رژیم آیت الله متصور است که توانایی اسلحه هستوی را داشته باشد. فکر می کنم با هرآنچه در توان داریم باید نگذاریم که آیت الله این توانایی را بدست آورد."

رامنی که سفرش با سالروز یادبود از تخریب دو معبد در بیت المقدس مصادف است گفت "با تاسف که ترا‏ژیدی کشتار ها یک مساله گذشته نیست، بلکه این کار اکنون نیز بیشتر از پیش آسمان ما را فرا گرفته است.

دان سنور، یک مشاور ارشد مت رامنی گفته است که او از اسراییل در صورتی پشتیبانی خواهد کرد که آن کشور برای بازداشتن تهران از دستیابی به توانایی هستوی، بر ایران حمله کند.

حکومت بارک اوباما نیز احتمال استفاده نظامی را بر ضد ایران به گونۀ کامل مردود نداسته است، اما رییس جمهور اوباما تا کنون با وضع تعزیرات و روش های دپلوماتیک که بتواند ایران را از دست یابی به سلاح هستوی بازدارد، متکی بوده است.

ایران، به نوبه خود، می گوید که به تسلیحات هستوی دلچسپی ندارد و برنامۀ هستوی آن کشور برای مقاصد صلح آمیز و ملکی می باشد.
XS
SM
MD
LG