لینک های دسترسی

Breaking News

خواست مرد امریکایی که ۴۴ سال بی‌گناه زندانی بود


رانی لانگ، مرد سیاهپوست امریکایی که به خاطر جرمی که اصلاً مرتکب آن نشده بود، ۴۴ سال عمرش را در زندان سپری کرد، اکنون خواستار اصلاحات در نظام عدلی و قضایی ایالات متحده است.

آقای لانگ در اکتوبر ۱۹۷۶ زمانیکه ۲۰ سال عمر داشت، به اتهام تجاوز جنسی بر ساره بوست، زن ۵۴ سالۀ سفیدپوست، ثروتمند و بیوۀ امریکایی متهم و سپس به جرم تجاوز جنسی و سرقت به ۸۰ سال زندان محکوم شد.

او که در اگست سال روان بی‌گناهی‌اش ثابت و از زندان رها شد، به تازگی به تلویزیون دبلیو بی امریکا گفته است که نمی تواند از تلاش برای ایجاد اصلاحات در نظام عدلی و قضایی ایالات متحده دست بردارد، زیرا به گفتۀ وی کاستی این سیستم ۴۴ سال از خوب‌ترین سال‌های عمرش را از وی گرفته است.

فاکولتۀ حقوق پوهنتون دوک حدود چهار و نیم دهه پس از صدور حکم هشت دهه زندان بر آقای لانگ، از محکمه خواستار بازنگری پروندۀ این زندانی شد تا اینکه تحقیقات به ویژه آزمایش دی ان ای، به تثبیت بی‌گناهی و رهایی وی انجامید.

ایالات متحده برای نخستین بار در سال ۱۹۸۹ آزمایش دی ان ای را برای تثبیت جرم یا بی‌گناهی زندانیان آغاز کرد و از آن زمان تا کنون بیش از ۲۶۵۰ زندانی در نتیجۀ آزمایشات دی ان ای بی‌گناه ثابت شده اند.

آقای لانگ ادعا دارد که نژاد در زندانی شدنش نقش بارزی داشته است. او می‌گوید که شمار زیادی از زندانیان در زندان کارولینای شمالی به سرنوشت مشابه وی سردچار بوده و بی‌گناه زندانی شده اند.

آقای لانگ در تاریخ زندان‌های امریکا سومین شخصی است که طولانی‌ترین مدت حبس را به خاطری جرمی که اصلاً مرتکب نشده بود، سپری کرده است.

اکنون همه چیز برای آقای لانگ نو است و او که نزدیک به نیم قرن را پشت میله‌های زندان سپری کرده و از مسیر پیشرفت به دور مانده است، تلاش دارد تا با زندگی قرن ۲۱ خود را وفق دهد.

XS
SM
MD
LG