لینک های دسترسی

Breaking News

رولا غنی: شایعات فروپاشی حکومت کار مخالفین است


رولا غنی: زنان افغان مایه افتخار و سربلندی من هستند
رولا غنی: زنان افغان مایه افتخار و سربلندی من هستند

رولا غنی، بانوی اول افغانستان، در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون اشنا، تردید ها را در مورد بقای حکومت وحدت ملی رد کرد و آنرا تبلیغات منفی مخالفین حکومت خواند که نتوانستند در حکومت فعلی مقام و پستی را بدست اورند . خانم غنی میگوید حکومت وحدت ملی کار های زیادی انجام داده و پیشرفت های زیادی در افغانستان رونما شده است.

خانم غنی روی نقش مطبوعات در اقتدار زنان نیز برخی انتقادات را از مطبوعات أفغانستان ارائه نمود. وی بیان داشت که مطبوعات ان کشور، همواره زنان را ضعیف و ناتوان معرفی میکنند که واقعیت ندارد. خانم غنی زنان أفغان را، زنان شجاع و با همت خواند که تحت سخت ترین شرایط مقاومت کرده و مسولیت خانوادگی را بر دوش خود داشتند.

بانوی اول افغانستان در مورد مسولیت های خود میگوید که هر بانوی اول در برابر مردم خود مسولیت دارد. او میگوید که یک دفتر کوچک با چهار مشاور و چند همکار در ارگ دارد که هدف عمده اش گوش دادن به مشکلات مردم به خصوص زنان است و در صورت امکان، فراهم ساختن زمینه کمک ها در بخش های اجتماعی و انکشافی برای آنها.

رولا غنی: شایعات فروپاشی حکومت کار مخالفین است
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:44 0:00

خانم غنی در رابطه به خشونت علیه زنان گفت متاسفانه خشونت هنوز وجود دارد. وی اظهار امیدواری کرد که با ایجاد اصلاحاتی که در سیستم قضایی جریان دارد به قضایای خشونت علیه زنان رسیدگی سریع و درست صورت گیرد.

رولا غنی ادعا نمادین بودن نقش زنان را در پروسه صلح با مخالفین نیز رد میکند. وی موجودیت زنان در شورای عالی صلح را موجودیت زنان در پروسه مصالحه با مخالفین و شنیده شدن صدای شان در این پروسه تلقی میکند.

این مصاحبه به همکاری سفارت افغانستان در واشنگتن صورت گرفت.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG