لینک های دسترسی

Breaking News

کمیته قوانین افغانستان طرح درج نام مادر در تذکره را تایید کرد


کمیته قوانین افغانستان که رهبری آن را سرور دانش، معاون دوم ریاست ‌جمهوری این کشور دارد، طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس به شمول درج نام مادر در تذکره را تایید کرده است.

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نشست این کمیته ناوقت روز دوشنبه ۳۱ اگست (۱۰ سنبله) برگزار شد.

در اعلامیه آمده است: "به دلیل ادغام اداره ثبت احوال نفوس در تشکیل اداره احصاییه ملی و پاسخ به درخواست فعالان حقوق زن مبنی بر درج نام مادر در تذکره تابعیت نیاز به تهیه پیش‌نویس تعدیل قانون ثبت احوال نفوس بود".

بر اساس اعلامیۀ دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری افغانستان، اعضای کمیته قوانین ضمن ارایه دیدگاه‌های خود در مورد ضرورت طرح تعدیل یادشده آن را مورد تایید نیز قرار دادند.

اکنون قرار است که طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس، نخست در کابینه حکومت افغانستان مورد بحث قرار گیرد و در صورتی‌که کابینه آن‌ را تایید کند، جهت تصویب به شورای ملی فرستاده می‌شود.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از تایید طرح تعدیل در قانون ثبت احوال نفوس برای درج نام مادر در تذکره تابعیت، استقبال کرده اند؛ هرچند نهایی شدن این طرح و ایجاد تعدیل در قانون ثبت احوال نفوس، زمانگیر خواهد بود.

پس از تلاش‌های حکومت افغانستان برای توزیع تذکره الکترونیکی، شماری از شهروندان و فعالان حقوق زن برای درج نام مادر در تذکره تابعیت، دادخواهی کردند و کارزارهای مختلف را در این زمینه راه‌اندازی شد.

XS
SM
MD
LG