لینک های دسترسی

Breaking News

چین و روسیه بر ضد سپر دفاعی امریکا متحد می‌شوند


روسیه و چین چندین بار مشق و تمرین مشترک نظامی را انجام داده اند
روسیه و چین چندین بار مشق و تمرین مشترک نظامی را انجام داده اند

قوای نظامی روسیه اعلام کرده است که برای محافظت چین از تهدید ناشی از برنامۀ دفاع راکتی ایالات متحده، با بیجینگ همکاری می‌کند.

ویکتور پوزنیخیر یک مقام ستردرستیز قوای مسلح روسیه، وزارت دفاع امریکا را متهم کرد که با انکشاف سپر دفاعی، برای حمله پلانگذاری می کند. او گفت که سیستم دفاع راکتی ایالات متحده توازن تسلیحات دفاعی را به شدت برهم زده است.

روسیه و چین مکرراً به خاطر سپر دفاع راکتی ایالات متحده ابراز نگرانی کرده اند. اینبار نیز آقای پوزنیخر گفت "متخصصان نظامی روسیه به این باور اند که ایالات متحده با معافیت زیر نام سپر دفاع راکتی، در صدد دستیابی به توانمندی تهاجمی بر هر بخش جهان به شمول روسیه و چین است."

این مقام نظامی روس گفت که مسکو و بیجینگ در واکنش به برنامۀ دفاع راکتی ایالات متحده، تدابیر متقابل را اتخاذ کرده‌اند، اما از ارایۀ جزئیات بیشتر پرهیز کرد. او گفت که روسیه و چین اوایل سال روان تمرینات مشترک را راه اندازی کردند که چگونه از حملات راکتی جلوگیری کنند.

مقام‌های امریکایی گفته اند که استقرار سیستم دفاع راکتی ایالات متحده در منطقه برای دفع تهدیدات کوریای شمالی و ایران است. اما پوزنیخر گفت که این سیستم در برگیرندۀ تجهیزاتی است که از نیاز برای دفع تهدید ایران و کوریای شمالی فراتر می‌رود.

آقای پوزنیخر هشدار داد که معافیت زیر نام چتر دفاع راکتی، واشنگتن را ترغیب می‌کند تا در تعامل با مسایل جهانی و منطقه اقدامات یک جانبه را در پیش گیرد که به باور وی می‌تواند "سرآغازی برای کاربرد اسلحۀ هسته‌ای به هدف دفعاقدامات دشمن" باشد.
به باور این مقام نظامی روسیه، کشورهای اروپایی و آسیایی که میزبان عناصری از سپر دفاع راکتی ایالات متحده شده اند، "مردم خود را اسیر کردارهای پیش بینی ناشدۀ ایالات متحده کرده اند".

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG