لینک های دسترسی

Breaking News

حملات روسیه در اوکراین پنج کشته و ۱۵ زخمی برجا گذاشت


والی منطقهٔ دونتسک اوکراین روز جمعه ۱۴ اپریل (۲۵ حمل) گفت که در اثر حملات نیروهای روسیه دست‌کم پنج نفر در شهر شرقی اسلوویانسک کشته و۱۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پاولو کرلینکو، والی منطقهٔ دونتسک گفته است: "تا ساعت شش شام به وقت محل، در اثر حملات نیروهای روسیه پنج‌ نفر در شهر اسلوویانسک کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده است."

شهرک اسلوویانسک در نزدیکی مناطقی موقعیت دارد که در کنترول نیروهای روسی قرار دارند.

به گفتهٔ آقای کرلینکو "احتمال این وجود دارد که هفت نفر دیگر به شمول یک کودک در زیر آوار گیر مانده باشند."

به گفتهٔ این مقام محلی اوکراین، در اثر حمله‌ای نیروهای روسیه، طبقهٔ بالایی یک ساختمان کاملاََ از بین رفته و کارمند اطفاییه و امدادگران در تلاش نجات افراد گیرمانده و پاکسازی آوار ناشی از این حمله استند.

حملات روسیه بر مناطق غیرنظامی اوکراین سه روز پس از آن صورت گرفته که بر اساس گزارش ملل متحد، از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، هزاران غیر نظامی در این کشور کشته شده اند.

ملل متحد به تاریخ ۱۱ اپریل (۲۲ حمل) گفت که رقم تایید شده تلفات غیرنظامیان در اوکراین نزدیک به ۸۵۰۰ نفر است، اما به نظر می‌رسد رقم واقعی بلندتر از این باشد.

دفتر کمیشنر عالی ملل متحد در بخش حقوق بشر با نشر اعلامیه‌ای گفت که در جریان تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین بیش از ۱۴۰۰۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

این ادارهٔ ملل متحد به این باور است که ارقام دقیق تلفات غیرنظامیان در اوکراین به مراتب بیشتر است زیرا دریافت معلومات از برخی از ساحات که درگیری‌های شدید در آن جریان دارد به تاخیر افتاده و شمار از گزارش‌ها هنوز هم به تاییدی نیاز دارد.

دفتر کمیشنر عالی ملل متحد در بخش حقوق بشر از ماریوپول، لیسی‌چانسک، پوپاسنا و سیویرودونیتسک به عنوان ساحاتی نام برد که احتمال تلفات متعدد غیرنظامیان در آن وجود دارد.

ملل متحد گفت که در نه روز نخست ماه اپریل مرگ ۴۴ غیرنظامی را در اوکراین تایید کرده و گفته است که تمامی آنان در اثر تسلیحات انفجاری کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG