لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات نظامی و استخباراتی امریکا در مورد کشته شدن رهبر داعش شک دارند


آرشیف: ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، مخوف ترین رهبر یک گروه دهشت افگنی در عصر کنونی تلقی می گردد
آرشیف: ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، مخوف ترین رهبر یک گروه دهشت افگنی در عصر کنونی تلقی می گردد

مقامات نظامی و استخباراتی امریکا در مورد ادعای روسیه که گفته است احمتالاً ابوبکر البغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی یا داعش، در نتیجۀ حملات هوایی آن کشور در سوریه کشته شده است، شک و تردید جدی دارند.

راین دیلون، سخنگوی عملیات ایالات متحده بر ضد داعش، گفته است که امریکا در حال حاضر نمی تواند کشته شدن رهبر داعش را تائید کند.

جیف دیویس، یک سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، نیز اظهارات مشابه ارایه کرده و گفته است که هیچ معلومات در دست نیست که گزارش روسیه مبنی بر کشته شدن رهبر داعش را تائید کند.

ادعای مقامات نظامی روسیه

وزارت دفاع روسیه روز جمعه گفت که مسکو گزارش های را بررسی می کند که آیا حملات هوایی روسیه در شهر رقۀ سوریه موجب کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی یا داعش شده است یا خیر؟

وزارت دفاع روسیه با نشر یک اعلامیه گفته است که حملۀ هوایی در شهر رقه پس از آن صورت گرفت که قوای روسی در سوریه معلومات استخباراتی را به دست آورد که رهبران گروه داعش پلان دارند تا در شهر رقه با هم ملاقات کنند.

در اعلامیۀ وزارت دفاع روسیه آمده است که "به تاریخ ۲۸ ماه می پس از آنکه طیاره های بدون سر نشین محل و وقت ملاقات رهبران داعش را تائید کرد، صبح وقت قوای هوایی سوریه محل را که رهبران داعش گرد هم جمع شده بودند، مورد هدف قرار داد."

وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که بر اساس گزارش های که به آن رسیده است، البغدادی، رهبر داعش نیز در ملاقات بوده است و "در نتیجۀ حملۀ از بین رفته است."

ائتلاف ضد داعش که رهبری آنرا ایالات متحده بر عهده دارد، گفته است که گزارش روسیه در مورد کشته شدن البغدادی را تائید کرده نمی تواند.

در اعلامیۀ وزارت دفاع روسیه آمده است، اعتقاد بر این است که چندین تن از رهبران ارشد داعش، ۳۰ قوماندان های این گروه جنگ و حدود ۳۰۰ تن از محافظین آنان نیز در حملات هوایی روسیه کشته شده اند.

روسیه گفته است که رهبران و قوماندان های داعش در یکی از قریه های شهر رقه گرد هم جمع شده بودند و احتمالاً در مورد مسیر راه عقب نشینی از شهر رقه صحبت می کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که آن کشور از قبل ایالات متحده را در مورد حملات هوایی اطلاع داده بود.

در حال حاضر، تندروان گروه داعش در شهر های رقه در سوریه و موصل در عراق در حال شکست استند.

قوای روسیه حکومت سوریه را در جنگ بر ضد داعش کمک می کند و ائتلاف به رهبری ایالات متحده قوای حکومت عراق را در جنگ بر ضد داعش در به خصوص شهر موصل کمک می کند.

با وجود ادعای روسیه، رامی عبدالرحمان، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، در مورد کشته شدن البغدادی، شک دارد. آقای عبدالرحمان گفته است که بر اساس معلومات که وی در دست دارد، البغدادی در آخر ماه می در منطقۀ دیرالزوز سوریه، بوده است.

این اولین بار نیست که خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی، نشر می گردد. در گذشته نیز چندین بار گزارش های در مورد کشته شدن مخوف ترین رهبر یک گروه دهشت افگنی معاصر، به نشر رسیده است. اما در گذشته هر بار خبر کشته شدن البغدادی، نادرست به اثبات رسید.

XS
SM
MD
LG