لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین برای بار چهارم رئیس جمهور روسیه انتخاب شد


آقای پوتین، بر اساس نظرسنجی، های اخیر حمایت ۷۶ درصد رایدهندگان روسی را با خود دارد
آقای پوتین، بر اساس نظرسنجی، های اخیر حمایت ۷۶ درصد رایدهندگان روسی را با خود دارد

نتایج ۸۰ در صد انتخابات ریاست جمهوری روسیه نشان داده است که ولادیمیر پوتین با کسب ۷۶ درصد آرا برای دور شش سالۀ دیگر ریاست جمهوری در آن کشور، برنده میباشد.

آقای پوتین از سال ۱۹۹۹ به اینسو یعنی برای ۱۸ سال در مقام رهبری – یا رئیس جمهوری یا صدر اعظم- در روسیه قرار داشته است.

بر اساس آمار کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه حدود ۱۰۹ رای دهندۀ واجد شرایط در آن کشور وجود دارد که در انتخابات روز یک شنبه میزان مشارکت مردم ۷۱ درصد خوانده شد. حدود ۱۴۵ هزار ناظر به شمول ۱۵۰۰ ناظر خارجی و رقیبان سیاسی آقای پوتین از روند رایدهی نظارت می کنند.

آقای پوتین در این انتخابات هفت رقیب داشت، اما میزان حمایت از وی، بر اساس نتایج نظرپرسی های اخیر، تقریباً ده برابر قویترین رقیب انتخاباتی اش بود و ۷۰ درصد رای‌دهندگان در نظرپرسی های پیش از انتخابات از پوتین حمایت کرده بودند.

یگانه سیاستمدار روس که توانسته بود در سال‌های اخیر قدرت کرملین را به آزمون بکشد، الکسی نوالنی بود، که وی نیز به خاطر اتهامات فساد از رقابت در انتخابات باز داشته شد. آقای نوالنی ضمن رد این اتهامات، انتخابات روز یک شنبه را تحریم کرد و آن را غیردیموکراتیک خواند.

با اینحال، به گزارش رویترز، از دید اکثر رای‌دهندگان روسی بدیلی برای پوتین وجود ندارد، چون شمار زیاد مردم روسیه به این باور اند که وی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پیشین، توانست ثبات را تامین و هرج و مرج را در روسیه مهار کند.

در جریانی که راید‌هی در روسیه جریان داشت، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گزارش داد که وبسایت آن نهاد در جریان انتخابات روز یکشنبه هدف حملۀ ناکام هکرها قرار گرفته است.

ایلا پمفیلوفا، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، بدون ارایۀ جزئیات در مورد منبع این حملۀ انترنتی گفت که کشورهای خارجی در صدد مختل ساختن انتخابات روسیه اند، اما به گفتۀ وی مقام‌های روس این حمله را مهار کرده اند.

این در حالی است که مقام‌های امریکایی سرگرم تحقیقات در مورد ادعاهای مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده اند.

XS
SM
MD
LG