لینک های دسترسی

Breaking News

نشر تصاویر آلت تناسلی زن؛ روند محاکمهٔ فعال روسی آغاز شد


محاکمهٔ یک هنرمند فیمینست، طرفدار مساوات جنسی زنان، در روسیه که به نشر تصاویر تحریک کنندهٔ برهنه (پورنوگرافی) متهم است، آغاز به کار کرده است.

یولیا تسوتکوا، هنرمند ۲۷ ساله، متهم است که تصاویر آلت تناسلی زنان را نقاشی و از طریق انترنت نشر کرده است؛ کاری که در روسیه خلاف "ارزش‌های سنتی خانوادگی" تلقی می‌شود.

خانم تسوتکوا، در صورتی که مجرم ثابت شود، تا مدت شش سال زندانی خواهد شد.

نخستین استماعیهٔ محکمه، حدود یک و نیم سال پس از زندانی‌ شدن او برگزار می‌شود.

حدود هشت ماه پیش، ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، اصلاحات در قانون اساسی این کشور را منظور کرد که براساس آن، ازدواج هم‌جنس‌ها غیرقانونی قرار گرفت و دولت به "حفاظت از ارزش‌های سنتی خانوادگی" ملزم شد.

وکیل مدافع خانم تسوتکوا گفته که موکل‌اش خود را بی‌گناه می‌داند و سعی‌شان این است که این موضوع را در محکمه ثابت کنند.

خانم تسوتکوا، پیش از زندانی شدنش، تیاتر کودکان را به پیش می‌برد و مدافع سرسخت فیمینزم و حقوق هم‌جنس‌گرایان بود. او یک گروه انترنتی را زیر نام "مونولوگ‌های مهبل" راه‌اندازی کرده و سعی داشت با تابوهای مرتبط به بدن زن مبارزه کند.

سازمان عفو بین‌الملل، هفتهٔ گذشته از مقامات روسیه خواست تا اتهامات علیه خانم تسوتکوا را لغو کند. این سازمان گفت که خان تسوتکوا فقط نظریات خود را به عنوان یک هنرمند بیان کرده و جرمی مرتکب نشده است.

مادر خانم تسوتکوا نیز خواستار رهایی دخترش شده است. او به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت: "یولیا همیشه مخالف پورنوگرافی بوده است... فیمینیست‌ها مخالف پورنوگرافی اند چون در آن از بدن زنان بهره‌کشی می‌شود."

خانم تسوتکوا پیش از این دو بار به جرم نقض قوانین روسیه جریمهٔ نقدی شده است.

XS
SM
MD
LG