لینک های دسترسی

Breaking News

تمرینات مشترک نظامی ایران و روسیه در اقیانوس هند


نظامیان روسیه و ایران مشق و تمرین مشترک نظامی را در آب‌های اقیانوس هند راه اندازی کردند.

تلویزیون دولتی ایران روز سه شنبه ۱۶ فبروری (۲۸ دلو) گزارش داد که هدف این تمرینات، تامین امنیت بهتر برای تجارت بحری در منطقه است.

واحدهای نیروی بحری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این تمرینات که در ساحۀ ۱۷ هزار کیلومتر مربع راه اندازی شده است، شرکت دارند.

غلام رضا طحانی، سخنگوی این رزمایش مشترک گفت که یک کشتی جنگی، یک کشتی باربری و یک هیلی‌کوپتر روسی در این تمرینات شرکت دارد.

عملیات نجات کشتی‌های دچار حریق، آزاد کردن کشتی‌هایی که مورد حمله قرار گرفته اند، تیراندازی روزانه و شبانه بر اهداف مختلف از جمله اهداف هوایی، بخش‌های مهم این تمرینات خوانده شده است.

این دومین تمرین مشترک نظامی روسیه و ایران از سال ۲۰۱۹ به اینسو است. نخستین تمرین مشترک نظامی این دو کشور که چین نیز شامل آن بود، چهار روز ادامه داشت.

ایران به شدت در صدد برقراری روابط و همکاری نظامی با چین و روسیه است؛ سه کشور منطقه که درگیر تنش با ایالات متحدۀ امریکا استند.

در سال‌های اخیر سفرهای نمایندگان قوای بحری روسیه و چین به ایران نیز افزایش یافته است.

در چند ماه اخیر، ایران تمرینات نظامی خود را افزایش بخشیده است تا به زعم خود بر حکومت جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده فشار وارد کرده و واشنگتن را به پیوستن به توافق هسته‌ای ایران وادار کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هفتۀ گشته مشق و تمرین نظامی قوای پیاده را در نزدیکی مرز با عراق انجام داد که در آن از طیاره‌های بی‌سرنشین، هیلی‌کوپترها و تانک‌ها کار گرفته شد.

XS
SM
MD
LG