لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه:‌ روند خروج نیروهای خارجی از قزاقستان به تاریخ ۱۹جنوری تکمیل می‌شود


روند خروج نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه از قزاقستان روز پنجشنبه ۱۳ جنوری (۲۳ جدی) در حالی آغاز شد که مقامات این کشور گفته اند که رییس سابق امنیت قزاقستان می‌خواست کودتا کند.

روسیه می گوید که خروج نیروهای به تاریخ ۱۹ جنوری، زودتر از موعد تعیین شده تکمیل خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه می گوید که ماموریت قزاقستان موفقیت آمیز بود و تمرینی بود که مستلزم ارزیابی بیشتر می‌باشد.

سازمان پیمان امنیت جمعی به دعوت قاسم جومارت توقایف، رییس جمهور قزاقستان، قوای خود را برای جلوگیری از ناآرامی‌ها در قزاقستان به آن کشور اعزام کرد که اکثر این قوا را عساکر روسی تشکیل می دهد.

محمدجان تالاسوف، معاون وزیر دفاع قزاقستان روز پنجشنبه در مراسم خروج نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی در الماتا خطاب به نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: " تشکر از آمدن تان، نیروهای نظامی و امنیتی قزاقستان توانستند وظیفه فوری خود را برای شناسایی و بازداشت راهزنان انجام دهند. "

مقامات قزاقستان روز چهار شنبه از تکمیلی آنچه که آنها "عملیات ضد تروریستی" نامیدند در بیشتر مناطق این کشور خبر دادند، اگرچه الماتا بزرگترین شهر این کشور هنوز کاملاً امن اعلام نشده است.

پس از آغاز اعتراضات خشونت آمیز مردم بر ضد حکومت قزاقستان، قوای امنیتی آن کشور نزدیک به ۱۲ هزار معترض را در این کشور آسیای مرکزی دستگیر و توقیف کرده است.

در جریان اعتراضات یک هفتهٔ گذشته، دست کم ۱۶۴ نفر به شمول معترضان و پولیس در آن کشور کشته شدند، صد‌ها نفر زخمی شدند و شماری از ساختمان‌های دولتی و موتر‌های پولیس به آتش کشیده شدند.

XS
SM
MD
LG