لینک های دسترسی

Breaking News

اقدام تازۀ پولیس روسیه علیه مخالف عمدۀ پوتین در مسکو


پولیس در حال توقیف کردن الکسی نوالنی در مسکو
پولیس در حال توقیف کردن الکسی نوالنی در مسکو

هزاران اعتراض کننده به روز یکشنبه به طرفداری از الکسی نوالنی، رهبر مخالف حکومت روسیه، در شهر مسکو مظاهره کردند. نوالنی از مردم خواسته تا انتخابات ریاست جمهوری را، که به زعم او همراه با تقلب خواهد بود، تحریم کنند.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار است در ماه مارچ امسال برگزار گردد. توقع بر اینست که ولادیمیر پوتین به راحتی در این انتخابات پیروز گردد و تأثیر نفوذ نوالنی بر این انتخابات، اندک خواهد بود.

اما قابلیت نوالنی در کارگیری رسانه های اجتماعی برای بسیج ساختن و به تحرک آوردن مظاهره کنندگان، به ویژه جوانان در شهر های بزرگ روسیه، قصر کرملین را به خشم آورده است.

بر اساس تخمین گزارشگران آژانس خبری رویترز، شمار مظاهره کنندگان روز یکشنبه در سراسر روسیه، که شعار های ضد پوتین را سر داده بودند، نسبت به مظاهرات قبلی سازمان یافته از سوی نوالنی، کمتر بود. این میتواند علامه ای باشد از کاهش نفوذ او بر مظاهره کنندگان.

لحظاتی پس از آن که نوالنی خود در مظاهرۀ شهر مسکو پدیدار گشت، پولیس او را دستبند زد و به توقیف بُرد.

نوالنی پیش از اشتراک اش در مظاهرۀ روز یکشنبه، خود را یک رهبر ضد فساد خواند و افزود که به حیث یک شهروند عادی روسیه، "حاضر نیست تا تمام نامعقول هایی را که در طول ۱۸ سال گذشته ادامه دارد، بپذیرد و آن را برای شش سال دیگر تجدید کند".

پولیس روسیه بر دفتر مرکزی الکسی نوالنی هجوم بُرد و به تلاشی آن پرداخت. بر أساس ویدیویی نشر شده از جانب حامیان نوالنی، در اوایل صبح یکشنبه پولیس داخل دفتر وی در مسکو شده و به تلاشی و سوال و جواب افراد روی انچه گزارشی در مورد بم خوانده شد، پرداخت.

پولیس یک استدیوی تلویزیون در دفتر نوالنی را که اخبار را به نشر می رساند، مسدود کرد. اما یک استدیوی دیگر از یک ساحه دیگر به نشرات ادامه داد.

به أساس گزارش یک گروه مستقل، پولیس همچنان شش تن از حامیان نوالنی را در ستدیوی مسکو و ۱۶ تن دیگر را از بخش های دیگر روسیه بازداشت کرد.

XS
SM
MD
LG