لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه پایگاه هوایی و نیروی دریایی خود را در سوریه گسترش می دهد


آرشیف: جت روسی در میدان هوایی حمیمیم، لاذقیه، سوریه
آرشیف: جت روسی در میدان هوایی حمیمیم، لاذقیه، سوریه

خبرگزاری انترفاکس روسیه به نقل از منابع روسی که از آنان نام برده نشده است، گزارش می دهد که مسکو پلان دارد تا خط پرواز دومی را در میدان هوایی حمیمیم واقع در منطقۀ لاذقیه، ترمیم کند.

خبرگزاری انترفاکس همچنین گزارش داده است که روسیه در نظر دارد تا پایگاه نیرو دریایی خود را در منطقۀ طرطوس سوریه انکشاف دهد تا از این طریق کشتی های بزرگتر مثل کشتی های کروز بتوانند در آنجا لنگر بی اندازند.

پلان روسیه مبنی بر گسترش پایگاه هوایی و نیرو دریایی آن کشور در حالی گزارش شده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اعلام کرده است تا بخشی از قوای خود را از سوریه که مصروف کمک به قوای بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، اند، از آن کشور بیرون کند.

اما مسکو تاکید دارد تا حضور دایمی خود را در پایگاه هوایی حمیمیم و نیروی دریایی خود را در منطقۀ طرطوس، حفظ کند.

منابع روسیه به خبرگزاری انترفاکس همچنین گفته اند که روسیه سیستم دفاعی راکت های اس-۳۰۰ زمین به هوا و دستگاه های پرتاب میزائیل خود را در استحکامات ساحلی منطقۀ طرطوس، جا به جا کند و آنرا گسترش دهد.

روسیه در جنگ داخلی سوریه از حکومت به رهبری بشارلاسد حمایت می کند. در آخرین مورد، قوای سوریه به حمایت روسیه توانست قوای مخالف دمشق را از منطقۀ حلب که دومین شهر بزرگ سوریه است، بیرون راند.

در جنگ سوریه که بیش از پنج سال از آن می گذرد، صد ها هزار نفر کشته و میلیون ها تن دیگر یا از خانه های شان بیجا شده اند و یا به سایر کشور ها مهاجر شده اند.

XS
SM
MD
LG