لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: خروج نیروهای روسی از خرسون بیانگر مشکلات در اردوی روسیه است


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز نهم نومبر (۱۸ عقرب) گفت که بیرون شدن نیروهای روسی از شهر استراتیژیک خرسون اوکراین نشان می‌دهد که مسکو در جنگ با کیف، "مشکلات واقعی" دارد.

رییس جمهور امریکا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای در واشنگتن گفت: "در بخش سیاست خارجی، امیدوارم روش دو حزبی مقابله با پرخاشگری روسیه در اوکراین را ادامه بدهیم."

این در حالی است که برخی از جمهوری‌خواهان تعهد کرده اند که اگر کنترول مجلس نمایندگان را به دست بیاورند، کمک‌های نظامی و بشری امریکا به اوکراین را مرور خواهند کرد.

با آنهم، سناتور مارک وارنر، رییس دموکرات کمیتهٔ استخبارات مجلس سنا به صدای امریکا گفت که صرف نظر از اینکه نتیجهٔ انتخابات چه خواهد بود، او مطمین است که جمهور‌ی‌خواهان و دموکرات‌ها در کانگرس جدید نیز به گونهٔ متداوم از حکومت اوکراین حمایت خواهند کرد.

کانگرس جدید امریکا قرار است در ماه جنوری به کارش آغاز کند.

وزارت دفاع روسیه در حالی دستور خروج نظامیان روسی از خروسون را صادر کرد که نیروهای اوکراینی عملیات‌های تعرضی‌ خود را افزایش داده اند.

با آنهم، نظامیان اوکراینی که در چند هفتۀ اخیر در خطوط جنگ با نظامیان روسی در خرسون پیشرفت داشته اند، می‌گویند که تا کنون نشانه‌ای از عقب نشینی قوای روسی را مشاهده نکرده اند.

خرسون نخستین منطقۀ شهری اوکراین بود که در آغازین روزهای تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در ماه مارچ سال روان، به تصرف نیروهای روسی در آمد.

پیروزی نیروهای اوکراینی و تصرف خرسون از سوی آنان، راه زمینی میان روسیه و جزیرۀ کریمیه را قطع خواهد کرد و دسترسی اوکراین را به دریای ازوف فراهم خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG